ShapeShift CEO Erik Voorhees Refutes WSJ Reports of 'Dirty Money' | Cell Phone Spy and Mobile Tracking Software
Crypto exchange ShapeShift has refuted WSJ reports of it being used to launder $9 million. Cryptocurrency exchange ShapeShift has refuted a recent Wall Street Journal report that $9 million in ill-gotten funds went through the exchange, according to an announcement published October 1.On September 28, WSJ released an article dubbed "How Dirty Money Disappears Into the Black Hole of Cryptocurrency," alleging that $88.6 million in fraudulently obtained funds had been funnelled through 46 crypto exchanges, wherein $9 million was laundered through ShapeShift. To analyze ShapeShift transactions, WSJ reportedly downloaded and stored a list of the 50 latest transactions every 15 seconds, at the exchange's website.In the blog post, ShapeShift's founder and CEO Erik Voorhees confirms that the exchange team had worked with WSJ journalists for five months, but "under false pretenses" as information provided by the exchange was reportedly misrepresented or omitted.In its article, WSJ states that