yang case

I super miss Cristina and Meredith, I hate how when someone leaves the show it’s like they just drop off the earth. Cristina and Meredith were the twisted sisters, that doesn’t just end. I wish there was mention of her every once in a while. Like have Meredith walk around the house discussing something on the phone then say “ok Cristina gota go I’ll talk to you later!” Or turning off the iPad from facetimeing with her. Casually throw her into conversation around the hospital… “Oh that’s a cool case! Yang would know what to do I’m going to text her” “I was talking to Cristina this morning about Bailey, she thinks she’s going power hungry!” Amelia calling or talking about Addison, Arizona has to call Callie when she gets home to figure out Sophia’s schedule, Owen got an e-mail from Teddy. Something! We get so attached to these characters I wish we got a little .5 second thing about them every once in a while…

Originally posted by sopickmechoosemeloveme

Originally posted by mcgreyspp

W D Y T


Apa yang pertama terpikir olehmu ketika mendengar nama panggilanku.

Ya, terserahmu saja sih bagiku itu hanyalah merk. Seonggok identitas yang hanya menjadi brand atas casing yang kumiliki saat ini. Mengapa aku bilang saat ini? Ya karena aku hanya titipan tuhan, titipan tuhan yang diberikan kepada kedua orangtuaku yang akan membuat bangga sosok yang telah memproduksi aku, anjaaaas…..

Primastha Jayawardhana. Bukan PRISMA, anjing! apalagi PRIMATA ! Baca yang bener dong :(  Itu nama yang susah dikarang hanya untuk aku seorang. Aku bocah super limited. Gimana enggak, Aku punya darah campuran dari dua kebudayaan yang kental, Islam tulen dengan Kejawen. Ya, mamaku berasal dari Gresik kota Santri. Sedangkan ayah dari Banyuwangi yang terkenal akan kesaktian ilmu duku*nya.

Mikir apasiiih. Itu maksudnya dukuh, tau buah dukuh ga?

Surabaya? Aku ga lelah mencintai kota ini. Selama 20 tahun memang kuhabiskan aksiku disini. Apa mau dikata, kalo mama kasih ijin keluar kota ini sih uda keluar deh 3 taon yang lalu, biasalah mama emang gitu orangnya.

Ya, aku kecil disini. Mengawali hidup dengan penuh aksi di taman konak eh kanak kanak yang ada didalam perumahan. Lah perumahan? Iyaa ayah kerja disalah satu institusi paling terkenal di Surabaya, iyalah ITS masa unae* apalagi ub*y* ataulagi unipr*. Hehe jangan diambil hati ya kata katanya, emang gini suka iseng. Mak dar it, si ebes dapet rumah deh di perumahan ini.

Terlahir dengan satu kakak perempuan yang super menjengkelkan anjiiing kesel deh, menjadikan aku anak yang tidak bisa dimanja orang tua. Enak gitu diluar sana banyak anak bungsu yang dimanjain orang tua. Aku? Udah cowo, harus mandiri, punya kakak cewe bawel, lahir terakhir pula. Apa enaknya hihhhhh…….

Ohiya aku lupa cerita “penuh aksi” yang tadi. Jadi, kata mama aku anak yang butuh perawatan khusus, iya kaya meni pedi gitu :( Ya gak lah. So anak TK yang umumnya lucu lucu, imut dan dekil ITU SEMUA BOHONG. Itu semua gak terjadi sama aku. Yang aku tau masa TK ku penuh dengan tindakan anarki dan ucapan buruk, padahal TK dalam perumahan looo :( iya diajari pak bon, pak bon nya rusyak :(

Oke Prima goes to elementary skul. Hehe hehe hehe…… masih lumayan lah aku jadi lebih baik daaan eits, aku jadi lebih ganteng juga Jujur ajasih masa iya anak kelas tiga SD uda main pacar pacaran, punya pacar tiga lagi :) gapapasih pengalaman idup ye gak. Seru seru ajasih. Disini aku menemukan pasion menjadi anak sepbol dan futsal ceria, iya ceria soalnya futsalan didalam mushola,  jadi suka ribut maen futsal pake kopyah terus lari kalo ada pakbon yang marah. Yoi di jenjang inilah aku juga masuk klub sepbol yang bernama MAESA yang berkompetisi di Kejuaraan Persebaya. Awalnya dulu main diposisi bek tengah tapi mendadak berubah jadi kiper karena arahan pelatih yang saat itu memang kekurangan stok kiper. Itu sisi baiknya, dan ini yang ditunggu, sisi buruk seorang prima masih berlanjut. Beredar kabar bahwa “SEORANG SISWA KELAS V-C MEMUKUL TEMANNYA MENGGUNAKAN RANTAI DOMPET HINGGA KENINGNYA DIOPERASI”    well, yang aku ingat kayanya gasengaja deh :)

DUAAAAARRRRRRR……..

Abis Unas – nunggu danem - ditabrak motor.

Tengkorak retak, rusuk retak, selangka bengkok, gegar otak ringan

Cukimaayyyyyy

Fakingdatshit, kesempatan kejuaran Persebaya hilanglah sudah

Gapapaaa, orang ganteng banyak rejeki (?)

Masuk SMP kaya orang difabel :( balut luka sana sini, tangan kanan digendong aduuuh susyah. 6 bulan berselang beberapa luka udah pulih. Karena masih belum boleh main bola, akhirnya aku beralih profesi jadi anak band, se men ta ra. Karena basicnya aku seorang kiper yang selalu dibelakang barisan, kalo di band aku jadi drummer. Gak jago sih tapi bisa. Nama band pertama dan terakhirku saat itu kalo ga salah namanya V-O-I-C-E. Anjaaasss namanya ituloh hmmmm……………biasa aja. Untung vokalisnya cantik. Apalagi bassistnya uuuwwww, ganteng ._.

Capek ngetiiik :( kalo aja ga tugas aku gamau cerita panjang, malu :(

Yauda kupersingkat aku masuk di SMALA lalu jadi kutubuku dan banyak mantan lalu jadi alim karena mau unas lalu masuk kuliah di Despro ITS lalu masuk prodi DKV lalu jadi komting, iya tumbal lalu akhirnya aku jadi kiper di timnas desain ampe skarang.  Asyik.

OKE UDAH.

BYE

HEHE HEHE

CROT

4

SE/RWBY crossover doodles from 3 am!! im working on the crossover a bit more nd trying to redesign some of the outfits,, but for now, doodles,,,

Yang: So I’m disqualified?
Oobleck: No, my dear child. In fact we want you to continue on in the tournament.
Yang: What?
Oobleck: At first people were shocked, but then our ratings skyrocketed. We didn’t even know that could happen with this being broadcasted all over Remnant. Miss Xiao Long, people hate you, and they love how much they hate you. We’re keeping you in because that’s what the crowd wants to see.
Yang: So… I’m a heel?
Oobleck: Yes. Of course, with this tournament celebrating peace, you will have to throw final match, if you make it that far. People will see it as a message for how we’ve overcome our differences, and that evil cannot triumph over goodness.
Yang: This feels a bit dishonest though?
Oobleck: Miss Xiao Long, this tournament was made to keep people happy. Sometimes when you’re trying to keep people happy you have to create certain fictions.

Everyone loves the idea of Yang getting some new robo arms and there’s a lot FMA references being made because of Vic Mignogna, and I love it too. BUT! I think it would be awesome if RWBY did something similar to what Adventure Time did back when Finn had lost his arm, if anyone even remembers that.

Ok hear me out, there is something to this. Here’s the connecting similarity: Blonde Warrior Gets Arm Removed by Jackass

In Finn’s case, It’s his Dad’s fault. In Yang’s case, It’s Adam’s fault.

But what happens to Finn after? This is where implementing this plot type into Yang’s character makes things interesting. Finn experiences stages 2 and 4 of the 5 stages of grief.

First Finn gets mad, real mad. So mad that he builds a tower into space to punch his Dad and steal his arm.

After realizing that it wasn’t the right thing to do, he becomes depressed and tries to numb the pain by experiencing fleeting moments of happiness from kissing princesses, a gesture that doesn’t help.

Now I don’t know about you but I think that a certain blonde brawler that we know would also react in the same fashion, angry at first but then directly into depression. So how does this end for Finn, you ask. Well believe it or not a bee falls in love with his flower arm and it’s through her that he’s able to get his arm back.

Now what about Yang? Obviously this exact same scenario isn’t going to happen but I think key elements of this would make for some really compelling entertainment.

Firstly, show the emotional, physical, and psychological trauma that Yang goes through as a direct result of her limb loss, just like Finn.

Secondly,Yang falls in love with a bee, or in RWBY’s case, BumbleBY if you catch my drift.

Thirdly, have their relationship be the catalyst for Yang’s acceptance of her situation and eventual limb replacement.

In conclusion I just really want some bumbleby interaction and this would be a cool way to go about it. If you’re still reading this thank you and I love you.

Guard: Yang Xiao Long, you are under arrest-

Ruby: Hold it right there, Mister!

Guard: I’m sorry ma’am but you need to step away from-

Ruby: I’ve got her bail money right here!

Yang: Ruby, what-

Ruby: It’s okay Yang. I’ve been saving up even before Beacon!

Yang: No I mean why do you have bail money?

Ruby: Well how else am I supposed to bail you out of jail?