ubanism

BAKTI ANAK

Sebuah renungan, untuk yang masih memiliki orang tua , Selagi Sempat, Berbaktilah Kepada Orang Tua Kita
Tadi sore… Di sebuah masjid di perumahan elit kota bogor

“wan… Mau kemana… Gak makan makan dulu?”
“lain kali aja… Udah sore… Pulang dulu… Sampai ktemu lagi ya… Salam buat keluarga”

Saya lihat dia pergi tergesa gesa… Seseorang dari belakang saya berkata

“gak usah aneh rief… Dia itu shubuh dan sore biasa mandiin ibu nya semenjak terkena stroke.. Gantiin dan bersihin pampers kalo pup dan ngajak jalan jalan setiap pagi biar kena sinar matahari… Padahal dia kaya… Nyewa perawat juga bisa… Tapi dia gak mau… Malah dia urus sendiri semuanya… Dia gak pernah mau ambil job yg bikin dia harus nginap ninggalin rumah… Padahal proyek-proyek besar banyak yg perluin dia… Sabar banget dia.”
Saya tersenyum…

Diantara sekian banyak orang yg lebih memilih memasukan orang tuanya ke panti jompo atau menyewa suster untuk merawat… Dia… Lebih memilih melakukannya sendiri… Bakti anak kepada orang tuanya…

“pernah gak ente tanya kenapa dia mau seperti itu?”

“pernah… Dia bilang… 9 bulan mengandung penuh beban, 2 thun menyusui penuh menahan banyak hal dan larangan Mengorbankan masa mudanya untuk bersabar membesarkan saya, menahan amarah atas kejahilan saya, kesalahan saya, kebodohan saya, keisengan saya…

Mengorbankan kebebasannya untuk menjaga saya… Memastikan perut saya terisi makanan dan tidur dengan pulas disaat sering beliau tidur dalam keadaan menahan lapar dan tak tidur menjaga saya dari gigitan nyamuk…

Tak kenal lelah memperhatikan saya… Menasehati dan memperjuangkan hidup saya dengan mengesampingkan perasaan ingin menikmati kesenangan kesenangan pribadinya…
Lalu…

Anak macam apa saya kalau membiarkan ibu diurus oleh bukan anak yg dibela belanya dulu? Anak macam apa saya jika merasa berat mengurus ibu yg telah mati matian menyamankan dan mengamankan saya?

Anak macam apa saya jika membiarkan masa tuanya tanpa menerima kebaikan anaknya sebagai balasan atas pengorbanan hidupnya?

Anak macam apa saya jika pekerjaan dan uang lebih saya pentingkan daripada mengurus orang tua yg sudah jelas jelas sangat berjasa atas kehidupan saya?

Saya tak ingin menyesal jika ibu saya meninggal disaat saya belum buktikan cinta dan rasa sayang serta bakti saya kepadanya”
Saya terdiam dan tak terasa air mata meleleh di pipi saya…

Teringat ibu saya dan uban yg mulai memenuhi kepalanya..
Apabila kisah ini dirasa bermanfaat, silahkan di share agar banyak orang lagi yang mendapatkan manfaat yang sama…

***

Ya Allah sayangi dan kasihi ibu kami orang tua kami sebagai mana mereka menyayangi dan mengasihi kami diwaktu kecil, ampuni dosa-dosa mereka ya Rabb.

gibbosities  asked:

Hey I love your art and I found your face tutorial amazingly simple and cool, but how do you add a mouth to it? How can you use reference to change the mouth?

Thanks!! Do you mean getting the mouth to look like the reference? I usually focus on the shape of the upper lip first. Also pay attention to the seam of the lips as some people’s are a straight line while others curve noticeably.

“perutmu hangat, aku nyaman bersandar disini, merasa seperti anak kecil yang rindu akan rumah dan ibunya”

Lalu ku gesekan kulit tanganku ke rambut hitamnya yang mulai terselip uban. Dia tersenyum menatap mataku dan kusampaikan ‘betapa inginnya aku menua bersamamu sekali lagi’ rasanya malam ini. makin enggan diriku menghitung sisa usia kami berdua

I’m getting annoyed with this Bar Lisensure Examination results issue. Magbisaya ta diri kay awayon unya ta. Hahahahaha! I also experienced the same treatment, even up to the present time. The discrimination towards Bisaya people was really prominent. Siguro, karun lang jud na raise na issue. Naa lang ju'y ni voice out karun unlike before na, giluom lang sa ubang mga bisaya. I get the whole point of the issue but some went overboard already. Amungon man hinuon tanan. Makapanghingan ug bisan unsa, para unsa? Arun ingnun na mas maayo lang jud mo? Aron ingnun na perpekto na kaayo? Hahaha! Usa ra man unta ta ka nasud pero ang mentality sa uban, superior na lang jud kaayo kay abi naa man nilang atensyon.

Okay. I’m wasting my time ranting again. Lol.

Elon Musk reveals Neuralink's plans to merge the human brain with computers for 'consensual telepathy'

Tesla and SpaceX CEO Elon Musk on Thursday (21 April) detailed his vision for his newest company Neuralink that aims to eventually merge the human brain with computers. In an interview with Tim Uban on explainer website Wait but Why, the billionaire entrepreneur said humans will essentially be able to engage in “consensual telepathy” while communicating a concept to one another.

Neuralink aims to bring a product to market that helps with certain severe brain injuries due to stroke, cancer lesions, etc in around four years. According to Musk, the company will develop brain interfaces by creating a neural lace to connect the human brain with a computer to improve one’s cognitive performance and better compete with computers in the AI age.

Trending: Will I have a heart attack? This AI can predict more accurately than doctors

By implanting tiny electrodes into the brain, a person will one day be able to upload and download thoughts.

“You’re already digitally superhuman. The thing that would change is the interface — having a high-bandwidth interface to your digital enhancements,” Musk said.

Don’t miss: India starts #BoycottSnapchat after CEO’s alleged ‘poor country’ comments

“There are a bunch of concepts in your head that then your brain has to try to compress into this incredibly low data rate called speech or typing,” Musk said. “If you have two brain interfaces, you could actually do an uncompressed direct conceptual communication with another person.”

Musk said such technology would initially be used to repair brain injuries due to stroke or cancer lesions where a person has lost certain cognitive elements.

Most popular: Computing pioneer and creator of the internet Bob Taylor dies at 85

“It could help with people who are quadriplegics or paraplegics by providing a neural shunt from the motor cortex down to where the muscles are activated,” Musk said. “It can help with people who, as they get older, have memory problems and can’t remember the names of their kids, through memory enhancement, which could allow them to function well to a much later time in life.

"The medically advantageous elements of this for dealing with mental disablement of one kind or another, which of course happens to all of us when we get old enough, are very significant.”

For people with no disability, the technology would take around 8-10 years to become usable, Musk said. He added that it would also depend heavily on regulatory approval timing and how well it works on people with disabilities.

In July 2016, Neuralink was registered as a “medical research” company in California. Musk plans on financing the company mostly by himself.

Competing with AI

Musk has long voiced his concerns about the rapid growth of artificial intelligence and possible dangers that come with the technology if developed without proper regulation or oversight. In December 2015, he launched the non-profit OpenAI to “build safe AI” and ensure its benefits are “as widely and evenly distributed as possible”.

He also discussed Google DeepMind’s AlphaGo’s recent milestones defeating some of the world’s top human Go players.

“The degrees of freedom at which the AI can win are increasing,” Musk said, “What I came to realise in recent years is that AI is obviously going to surpass human intelligence by a lot. There’s some risk at that point that something bad happens, something that we can’t control, that humanity can’t control after that point—either a small group of people monopolise AI power, or the AI goes rogue, or something like that. It may not, but it could.”

By speeding up humans’ communication bandwidth by integrating the brain with computers, Musk says humans will be better equipped to interact with and control AI.

“The faster the communication, the more you’ll be integrated — the slower the communication, the less,” he said. “And the more separate we are — the more the AI is "other” — the more likely it is to turn on us… If we achieve tight symbiosis, the AI wouldn’t be “other” — it would be you and with a relationship to your cortex analogous to the relationship your cortex has with your limbic system.

“We’re going to have the choice of either being left behind and being effectively useless or like a pet—you know, like a house cat or something—or eventually figuring out some way to be symbiotic and merge with AI.”

You may be interested in: