surya-namaskar-A

The world changes, moment by moment.

With every breath, the old moment is lost, and a new moment arrives.

We breathe in and we breathe out.

We breathe in and we breathe out.  In so doing, we consciously abide in the ever-changing moment.  We learn to welcome and accept this entire process.

We exhale, and we let go of the old moment; it is lost to us.  In so doing, we let go of the person we used to be.

We inhale and breathe in the moment that is just becoming.  In so doing, we welcome the person we are becoming.

We repeat the process.

This is meditation.

This is renewal.

It is also life.

  ~  Lama Surya Das

youtube

It has been brought to my attention that the incredible French Olympic skater Surya Bonaly has in fact skated to Le Bien Qui Fait Mal before and it is INCREDIBLE, so I had to share! (Florent even sang live for it *____*)

Also, Happy Easter everyone!

Roadrat week 3: Favorite AU’s

This one was probably the hardest one to do. Also, Furrycon AU is probably a joke but I take it SERIOUSLY! Speaking of being a complete fucking FURRY, if you can’t tell, I like me some monsters being in cute relationships with their partners.

Katanya tenaga surya

Hari ini ane mendengar berita tentang sebuah perlombaan dunia yang akan diikuti oleh sekelompok mahasiswa asal Surabaya. Dari cuplikan wawancara yang ane liat, mereka bangga betul bahwa mereka menjadi satu - satunya peserta yang mewakili asia. Ya. Lomba bertemakan teknologi boat yang menggunakan tenaga matahari katanya. Ane sedikit gak setuju, sebenernya bener - bener gak setuju sih. Apanya yang tenaga matahari. Pernah juga beberapa tahun lalu, waktu ane masih di asrama, pernah baca koran yang salah satu judul beritanya adalah “ Mahasiswa Indonesia Menciptakan Mobil Tenaga Surya”. Aduh, waktu itu ane masih duduk di bangku satu SMA dan ane dulu posisinya jurusan IPS, jadi sebenernya gak punya basic buat ngomentari itu … Tapi lagi - lagi ane bisa bilang. Apanya yang menciptakan ?

Sedikit berbagi nih soal ilmu pengetahuan, ya walaupun sedikit. Gak ada itu yang namanya mobil tenaga surya atau boat tenaga surya. Semua itu tenaga listrik yang ngecasnya pake tenaga surya, apalagi dikatakan menemukan. Sumpah, buat bikin panel yang menerima tenaga surya Indonesia aja belom bisa bikin, padahal di negara berkembang barang kek gitu udah jadi produk rumahan, dan kita masih ngimport lho. Kek gini mau dikatakan menemukan ? :D. Kalo bener mereka menjadi satu - satunya wakil dari asia, seharusnya mereka mikir bukan bangga, jangan - jangan itu lombanya anak kecil.

Yang bener itu adalah, mungkin merakit sebuah mobil yang digerakan oleh dinamo dan menggunakan energi listrik yang dicas dengan panel surya, ITU. Maaf, bukan ane mengkritik atau menjelekan karena ane sendiripun belum bisa bikin apa - apa yang bermanfaat, tapi apa dengan ane mengatakan kebenaran itu harus menjadi musuhmu. Hahaha, kata - kata yang sering dikutip sama Prof JE Sahetapy.

Maaf nih, karena tulisan ini lebih ke gak ada manfaatnya dan tidak mendidik, tapi bolehlah nulis apa yang ada dipikiran kita masing - masing kan.

24/04/2017 07.15 malam

Jombang - Tangsel

Watch on rejectedprincesses.tumblr.com

Surya Bonaly is the only female figure skater in history to do a backflip (a thoroughly illegal and dangerous move) – and in so doing, pioneered a move called a “Bonaly,” where one does a split in midair and lands on one foot. The other three skaters who’ve done a backflip (all male) have landed on both feet, 

As the video above states, she was rebellious and outspoken, and did not fit the standard image of figure skaters – either in skin tone or in types of moves performed. At the 1994 Olympics, she tied with Yuka Sato (a woman in the more traditional “ice princess” mold). When Bonaly received second place after a 5-4 panel decision, she protested by refusing to stand on the podium.

She’s retired now, living in the United States and coaching a new generation of girls to break boundaries.