shift

Please know that there is absolutely nothing stopping you from living a life you deserve,
Happiness should be the most abundant thing on this Earth, it should be the first thing to greet you in the morning, be exchanged between person to person walking down the street, around every corner, in every room, across all the shores of all the oceans and seeping from every single tree that grows from our Mother Earth.
We should all feel so unbelievably special as an individual, that we each wake up and wish to share our radiating love and light to it’s utmost potential.
There is beauty in each and every one of us that only each and everyone one of us possess in our own unique way,
Imagine if all of us were the same, how boring a planet we would call Earth..
Well unfortunately at the moment that’s what the case is, majority of us are sleeping, we think change is some impossible task to accomplish because ‘you’ll never find another job’ or 'you’re worried about moving’ or 'you won’t meet any new friends’ or have any faith in the universe taking care of you and your truest intentions anymore.


We are also constantly valuing the materialistic items we possess, who has the latest iPhone, who’s wearing the latest fashion 'trends’, the car you drive, buying a product purely because the logo has a celebrities name on it, how big the TV in the lounge room is, which animal your wearing over your shoulders, the list unfortunately goes on…
So with all of this validating towards the material world, where in the history of our kind did the value for our SELF worth go, especially from within?
No measurement of materialistic false happiness can equate to the amount of pure happiness attained without the falseness of materialism in ones lifetime,

Instead of going out and buying a pair of designer shoes for $1000 which only ends up feeding the ego’s hunger, you can go into a forest BAREFOOT ~ I capitalise barefoot because most of you are aware the Earth is made up of electrons, and our feet are one of four of our main power source intakes along with our hands. Earths electrons + bare feet equals positive intake to the human body.. and guess what it’s all for FREE. Self worth multiplies in the glory of the nature we’ve been gifted, happiness increases.
Spend money on the food thats the safest and most powerful form of medicine, your vegetables, fruits, sprouts ~ instead of spending it on the slowest form of poison, virus causing fast food / genetically modified products filled with nothing but chemicals.
Focus on the water you are drinking and buy a filter, Flouride is not a joke and the fact it can block off your pineal gland is something every single person deserves to know, yet majority don’t. Look up fluoride in water, look up how powerful your pineal gland can be in it’s purest form then put 2 and 2 together and wonder why governments would want such a damaging thing done to us..hmm makes you think right?
Sit in silence as you watch the Suns first unbelievably beautiful ray pop above the horizon and fill your body with warmth, feel the energy run through your veins ~ It’s incredible huh?
When you begin to get a grasp even in the slightest way how perfect our world has been designed, that the tiniest bug is a more perfect mechanism then any manufactured product made by man, colour of flowers that can’t be mimicked with a paint brush, Oceans roar and the cleanse of her liquid, oxygen provided by our forests is the purest intake we could ever taste and to think we as human beings who are only one species out of approximately 8.7 MILLION that call Earth home manage to chop down 55600 trees per MINUTE, we must put an end to the destruction of our main source of life we breathe.
Laugh until you cry, with those who you love with every single 37.2 TRILLION cells in your body, cry with those same loved ones until you laugh.


Our existence in this human form is way too short to be wasted on false happiness, you don’t need all of the rubbish thats shoved in your face everywhere you look, you are so unspeakably perfect how you are and always will be ~ the second you leave your mothers womb you are infinite, perfect, god-like, you are light and you are love ~

It’s time to let go of assuming you need to look a certain way because the Ad on TV told you so, it’s time to stop looking at the number which your body weighs along as your happy thats all that matters and at the end of the day it’s what shines through from within that means the most, it’s time to stop worrying about what this person thinks of you, it’s time to feel the gift of being alive and knowing everything you will ever need is within you and your soul, it’s time to share your happiness, it’s time for you to either be the change you dream to see now, or you can see yourself dreaming of the change you could’ve been later.. be brave in expressing yourself while you do it.

The moment you are in right this very second (which has already passed by the time you’ve read this sentance) can’t ever be lived again,
Appreciate the now, for this moment is just as perfect as any other that has ever been or will ever be.

Love ALWAYS wins.

instagram @joshhedge

www.joshhedge.com

Advice for newly awakened ‘kin

You cannot choose to be otherkin - therian - fictionkin - etc. It comes all by itself.

When you have out-of-the-norm experiences, it’s more important to know what they mean for YOU than to try to find if they are “real” or not. Take time to think it through. It is of no use to argue with others to know who has the “truer” experiences because they all are subjective.

Do not enter the “spiritual vs psychological” debate because both path are valid.

Stay true to yourself and your experiences. Do not deny them but analyse them once you have cooled down. Take time to make space for them and live them in a safe space.

Keep a diary of your experiences. Store there all the useful information with their source. You never know what can be of use.

You cannot physically shift. Period.

What is the most important is not your kintype, but to find the word that reflects your experiences the best. If you are multiple so be it. If you have more than one kintype so be it. If you are other-hearted so be it. If you are fictionkin so be it.

Identity is not a fixed thing. You can change kintype with time, “gain” some, “loose” others. It’s normal.

Being otherkin - therian - fictionkin - multiple - etc. will never keep you from having a perfectly normal human life. It’s just going to be a bit more difficult.

If a label does not fit you, do not use it. If you want to create your own label for yourself, suit yourself. BUT, never try to change the already existing definitions!

Never try to “fit in” a label or archetype.

You will not get along with each and every otherkin - therian - fictionkin - etc. that you will meet. It’s normal. It’s okay.

Run away from trolls and haters. They are not worth your time and energy.

Juge people on their behavior, not their kintype.

Do not hesitate to speak up if somebody’s beliefs can put them in danger.

NEVER use your non humanity as an excuse to behave like an asshole.

You can still be otherkin - therian - fictionkin - etc. even if you do not have shifts, phantom limbs, dreams about your kintype, memories about being your kintype… What is important is your feeling of being non-human.


Gathered from http://www.werelist.net/

Surat At-Tahrim dan malam ke-29

Tahukah kamuu,..
Semalam tadii,.

Aku menangis,. mengingatmu,. mengenangmu,…

Audy –menangis semalam

Ada yang tau lagu diatas? Ada yang pernah ngalamin? Wakakakak
cieeee cieeeee

Mungkin hatikuuu, terluka dalaam, atau selaluuuu,..



Uda ah, ntar baper. Buka puasanya masi lama.

Semalem Alhamdulillah aink dapet kesempatan buat itikaf lagi. Karena udah pengalaman, battle gear aink malem tadi cukup lengkap. Jadi beres tarawih aink langsung tidur, persiapan buat qiyam yang ke-29.

Meskipun beberapa kali kebangun, aink baru beneran bangun deket-deket jam 12. Lumayan dapet tiga jam lah tidur. Cukup buat istirahat. Semalem aink agak pilek, emang uda mulai drop aja fisiknya. Makanya milih buat naik angkot aja daripada pake motor.

Awalnya aink beneran males banget ambil wudhu, uda mah dingin, idung mampet pula. Tapi ngeliat banyak yang baru pada dateng dan masi nyari tempat duduk, aink ngerasa ga etis aja kalo tidur lagi. Aink jadinya turun ambil wudhu. Ternyata, aernya malah ga dingin! Padahal ujan dari sore dan temperaturnya drop banget. Aink yang wudu malah jadi seger anget-anget gimana gituh. ngambil wudhu tengah malem padahal, di luar mesjid pula kerannya

Alhamdulillah sesuatu yah :)



Kita mulai qiyam dari jam setengah dua, diawali dengan briefing singkat dari Ustad Hanan. Briefingnya seputar apa aja menu malam tadi. Ternyata, hari kemaren pas qiyamnya juz 28, At-Tahrim ga keburu, jadi dilanjut hari ini. Aink malah ga nyangka kalo At-Tahrim jadi surat yang bakal banyak dibahas.


Surat  At-Tahrim dimulai dengan membahas dua orang istri nabi yang lagi jealous dan sifat manusiawinya ini menyusahkan nabi. Meskipun uda jadi istri nabi dan dijamin surga, ternyata istri-istri ini nabi tetap saja kaum hawa.

Hawa-nya curiga :(


Ayat 1-5 jadi ayat teguran buat kedua istri nabi. Jangan nyusahin suami lah intinya mah. See?, wanita yang dijamin surga aja masi kena teguran dari Allah perihal berbuat baik sama suami. 

Akhlak istri pada suami ini merupakan suatu perkara besar. Bahkan neraka didominasi oleh kaum hawa populasinya, salah satu sebabnya adalah karena wanita banyak yang kufur terhadap suaminya.

Humhumhumhum

Ayat berikutnya adalah tentang kewajiban kepala keluarga. Nih cowok-cowok nih

“Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka,.” At-Tahrim ayat 6

Ini nih gaes, yang menanti setelah pernikahan. Yaitu menjaga diri sendiri dan keluarga dari api neraka. Uda sanggup belum ngedidik anak istri untuk berlaku sesuai syariat agama? Jangan-jangan,uda lama ngedoa minta istri, eh setelah punya ternyata malah ga sanggup ngejaganya. Uda lama ngedoa minta anak, eh ga becus ngedidiknya. Dimintain loh ini kelak pertanggung jawabannya.

Sejauh apa usaha kita buat jaga diri dan keluarga dari api neraka? Kalo anak istri kita berbuat dosa-dosa, bisa jadi itukarena kelalaian kita sebagai kepala keluarga, tidak sanggup membimbing dan mengarahkan. Tar sekeluarga pada masuk neraka lagi :(

“Neraka yang penjaganya malaikat yang kasar, keras, dan tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya,. “ At-Tahrim ayat 6



Trus, yang paling berat bahasannya adalah ayat delapan.

“Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan sebenar-benarnya taubat. Mudah-mudahan Rabbmu akan menutupi kesalahan-kesalahanmu dan memasukkanmu ke dalam surga..”


Disini keliatan banget cinta Allah pada hambanya-hambanya.
Udah tau kita-kita siang malem bikin dosa, tapi tetep aja dipanggil orang yang beriman. Malu iya, seneng iya, hhaa..

Perintah bertaubat ini ganjarannya maksimal, yaitu ditutupin kesalahan dan dimasukkan ke surga. Beneran, baru taubat doang belum plus shalat dll uda dimasukkin surga.

Taubat nya yang gimana? Yang menyesal banget, yang nyadar diri bahwa kita itu berdosa. Ini susah banget kalo hati kita ga bersih.


Ya Allah, hamba ini kotor
Ya Allah, hamba ini hina

Orang-orang yang mampu menyesal dari hati ini yang besar ganjarannya. Yang menangis inget-dosa-dosanya.

Aku menangis,
mengingatmu ,.
mengenangmu,…


Pernah denger cerita seorang pembunuh yang  bertaubat? Yang uda bunuh banyak orang terus menyesal banget dan mau berhijrah. Ketika dalam proses berhijrah ternyata pembunuh ini meninggal. Dia belum sempet melakukan perbaikan tapi uda taubatan nasuha. Malaikat aja bingung ini statusnya surga atau neraka. 

Namun, akhirnya pembunuh ini masuk surga karena jaraknya ke tempat hijrah dia uda deket alias langkah yang ditempuh untuk menuju arah tobatnya uda dianggep banyak sama Allah. Baru ngelangkah menuju hijrah loh ini padahal.


Sifat Pemaaf Allah levelnya uda Maha, alias banget. Ketika hambanya berdosa, Allah masi berhusnudzon bahwa hambanya akan bertobat. 

Dijadikanlah shalat sebagai penghapus dosa-dosa yang dilakukan selama dari waktu shalat ke shalat berikutnya.

Belum tobat juga? Masi Allah tungguin. Mungkin besok atau lusa kita baru tobat. Dijadikanlah amalan-amalan hari jumat sebagai penghapus dosa dari jumat yang satu ke jumat berikutnya.

Belum tobat juga? Ditungguin masih,. Mungkin bulan depan tobatnya ato bulan depannya lagi. Dikasih lah ramadhan sebagai penghapus dosa setaun ke belakang. 

Ga tobat juga ? dikasi lagi ramadhan taun depan, taun depannya lagi. Teruuus aja ampe akhirnya kita sebagai hambanya datang pada Allah dalam kondisi bertobat.

Allah Maha pengampun,

Bahagianya Allah melihat hambanya yang bertobat lebih besar dari bahagia seorang pengendara unta yang kehilangan untanya di padang pasir dan tiba-tiba menemukan untanya kembali. Yang saking senangnya si pengendara, lidahnya sampai kesalip dengan mengatakan “Allah engkau hambaku dan aku Tuhanmu”. Saking senengnya.

Nah Allah lebih seneng lagi liat kita tobat.

Berapa banyak kesempatan tobat yang uda Allah kasih?

Ga ada kan kita maksiat langsung diadzab saat itu juga?

Allah masih husnudzon kalo kita bakal tobat dan berubah. Masih ditungguin tobat kita, makanya kita masi ketemu ramadhan kan?

Surat At-Tahrim jadi surat of the night tadi malam. Gimana enggak, siapa sih yang bersih dari dosa? Apalagi ustad Hanan baca ayat delapan diulang-ulang. Tobat, tobat, tobat,…

Surat At-Tahrim ditutup dengan perumpamaan bagi orang-orang kafir. Tentang istrinya Nuh dan Luth. Keduanya uda dibimbing di bawah pengawasan kepala rumah tangga yang merupakan nabi tapi tetep aja kufur. 

Disini seolah mengingatkan bahwa suami tugasnya memang membimbing, tapi hasil akhirnya memang di luar kuasa para suami. Namun, ada juga perumpamaan seorang istri shaleh yang suaminya kafir, yaitu istrinya Firaun.

Saling menjaga dan mengingatkan memang harus, tapi kita memang hanya bisa berusaha dan usaha kita itu yang nantinya dipertanggungjawabkan.

buat rakaat dua dan seterusnya, bacaan dilanjut ke juz 29. 

Juz ini isinya surat-surat Makiyah, yaitu surat yang diturunkan sebelum hijrah. Surat-surat ini berisi pokok-pokok tauhid. 

Yang jadi bahan bakar semangat para sahabat yang disiksa orang kafir dengan siksaaan keras, semacam Bilal, Ammar dan Sumayyah.

Kehidupan dan kematian adalah ujian,
Kiamat pasti terjadi,
Manusia terbagi jadi golongan kiri dan kanan,
Yang satu masuk neraka yang satu ke surga,

Bilal dan kawan-kawan yang lain yakin betul sama ayat-ayat ini, makanya mereka kuat banget.

Kagum ama pilihan surat-surat yang diturunkan sebelum hijrah. Banyak sekali ancaman dan peringatan. Ayat-ayat yang menguatkan nabi dan para sahabatnya. Kerasa banget efek surat-suratnya terhadap keimanan orang-orang beriman.


Dan kebangetan emang kaum kafir ketika bilang kalo Al-quran itu adalah dongeng orang dahulu. Disebut perkataan orang gila lah, disebut sihir lah, disebut perkataan tukang tenun lah.

Semoga kita ga termasuk golongan orang-orang macem gini. Amit-amit

 




Btw, ini uda ramadhan hari ke-29

Gimana hatinya? Uda ikhlasin mantan belum?
Gimana hartanya? Uda dizakatin belum?

Gimana gebetannya? Uda datengin keluarganya belum?

Di penghujung festival ampunan ini semoga kita termasuk orang-orang yang diampuni dosa-dosanya.

Amiin

 


Bentar lagi lebaran, belum beli apa-apa uy,
apa ditabung aja kali yak
buat ntar beliin kamu mahar

Uhuk!

#kumaha?