reda

Yall wanna know what a discovery writer looks like?

It’s Toriyama.

Everything he says when he talks about his story, I’m thinking about how I come up with stuff or put things together for my own works. Maybe that’s why I get so angry when people point to those same interviews or comments and try to tell me he doesn’t care. Bruh, discovery writing is a thing.

And Toriyama made it work x 1000000.

I fucking love him for it.

“The setting of Dragon Ball has a sort of Chinese feel to it, but it’s not necessarily China. Exactly where it takes place is uncertain. The overall story is very simple, but I’d like to keep making up details and illustrations as I go along. This way, I can draw anything I want to and enjoy the tension and excitement of figuring out what I’ll draw next.” - Akira Toriyama, 1985 (from volume 1 of Dragon Ball, Collectors Edition)

[Pretty sure it’s in more than the Collectors Edition, but I’m holding the hardback copy right now and my sister has the paperback so… can’t check, lol.]

Anywho. I just wanted to ramble about how much I love that he discovered it as he went. I want some of that magic, Toriyama-sensei. Please. XD

Pengantar

Aku terjatuh dalam samudra yang senyap. Tak ada kapal berlalu, atau sorot mercusuar dengan harap sampai ke tempatku. Aku tenggelam dan terbawa arus. Hingga kepak sayap burung di atas kepala taklagi terlihat. Aku tiada.

Aku bergegas mencari tempat berteduh. Tanpa peringatan, rinai berjatuhan menimpa orang-orang yang sedang berjalan santai di pinggir jalan raya. Ada sebuah halte di sana dan aku menunggu hingga reda. Pilihanku tidak salah.

Di antara momen-momen yang terjadi, aku sadar betul jika terjatuh dan berteduh adalah bagian dari proses menemukanmu. Acapkali aku harus terjatuh di tempat yang kupikir ada kamu ternyata tidak, pun kerap berteduh dari hunjaman rasa sesak yang jatuh dari langit-langit perasaanku yang mendung.

Di antara semua itu, aku sadar satu hal: aku akan menemukanmu.



20 Januari 2017,

Bogor

4

VICTORIAN / XIX CIRCA AU

Cheech came for the Ox family who is wealthy and have a noble tittle, in her birthday her father throw a big party where all the social classes heard about it, So Gokú’s friends wanted to go and try the good life for once so they sneal in to the party, he (Gokú) just accepted with the promise of all the yummy stuff that probably he will never have the chance to eat again, so he changed his appears and his name to ‘’Lord Kakarrot’’ but then he find himself dancing with the birthday girl, and stealing her heart in the process, then a lot of circumstances that i haven’t thinking about  happens xD and at the end they got married have their children, and Gokú keeps going to the clandestine fights (is what he did before got married) once in a while and take his children without telling his mistress. 

shout out to @chichis0boobs

hope this is enough bribing for now! ;)

sorry for the late

enjoy!

3

as you wish! must admit this request is my favorite at the moment i’m so HOOKED, LEMME TELL YA 

H O O K E D

Anyway. here some story:

Son Gokú is a young captain who along with his crew (Bulma, Krillin, yamcha, Oolong, 18 etc) live and cross the ocean looking for an artifact… A jewel. That can be use as a pendulum along with the 7 letters (one for each ocean), guide the owner to the greatest treasure: the dragon oracles. 7 balls that together bring the sea dragon to the mundane world and granted a wish.

So this jewel, is in hands (better say neck) of Chichi Mao,  better know as the “ox princess” her father know as the Ox king, who in his younger days was a Lord Pirate of China who along with his Lady committed different crimes, but in one assault she died and Ox changed himself, conquered an Island and became King. A nice morning Gokú arrived to the island along with his people, by the orb of the sea witch Uranai baba, he get to know the princess and get her favor.
One day after his arrived the Ice- jin Trade Company guided it by Lord Freezer himself, and in his company was Vegeta an old enemy of Gokú, they arrived looking for the same as Gokú, the jewel. He (Freezer) have 4 letters while Gokú have 2, the king knows the island could not resist the attack and so Gokú’s crew and himself, they wanted to flee taking with them the owner of the gem.

Having encounter with another old enemy, sea monsters, and some little misadventures in the way to get the last letter before the company, not having a clear wish in mind but knowing that if Freezer get them first it be the end of the world as how they know them.

shout out to @chichis0boobs ! here you have no excuse now lol


enjoy fella shippers! <3

Menerka Cerita. Mengasah Kisah.

Dah mantap lom judulnya. Kek tulisan-tulisan serius gitu. Wkwk

Sebagai anak jaman sekarang yang kebanyakan baca novel cinta-cintaan, mau gak mau membayangkan dan menerka bagaimana kelak kisah pertemuanku dengan pasangan.

Gak usah jauh-jauh, kisah Ibuk ketemu Bapak, atau kisah Mbak No ketemu Mas Tatang juga sudah jadi bayangan.

Kisah pertemuan Mbak No dan Mas Tatang hampir mirip dengan kisah pertemuan Ibuk dan Bapak dulunya. Ketemu disela cuti kerja. Pertemuan yang tak lebih dari tiga hari.

Bapak sudah lebih dulu merantau ke Riau, sedangkan Ibuk adalah teman dari adiknya Bapak. Bapak pulang ke Magelang di hari Lebaran, dimana Ibuk sedang berkunjung kerumah temannya yang tak lain tak bukan adalah adiknya Bapak. Singkat cerita mereka jatuh cinta (wedew, kata Bapak, Ibuk duluan yang suka. Kata ibuk, Bapak duluan yang suka. Entahlah mana yang benar). Ditambah kisah Ibuk yang harus tinggal agak lebih lama di rumah Bapak karena hujan yang tak kunjung reda. Berniat meminjam payung, tapi Mbah (Ibunya Bapak) gak punya, jas hujan pun gak ada. Padahal motor yang dibawa Ibuk waktu itu sudah ditunggu Mbah Kakung (Bapaknya Ibuk), mau dipakai katanya. Akhirnya, Bapak maju, menawarkan helm kerja Bapak, helm lapangan, ke Ibuk. Kata Bapak sih waktu itu Bapak yang makein helmnya ke Ibuk, lumayan buat melindungi kepala biar ga kena hujan. Kata Bapak waktu itu Ibuk senyum malu-malu.

Sebentar, berarti Ibuk naik motor ga pake helm waktu itu? Aduwhh Ibukkkk…

Kembali ke cerita.

Bapak “kepo” ke adiknya tentang Ibuk. Kata adiknya, itu kawannya di sekolah, anak bapak TU. Singkat cerita, Bapak curhat ke Pakleknya Bapak (Bapaknya Bapak udah almarhum sejak Bapak masih SD). Kata Bapak, Bapak suka sama satu gadis. Pakleknya gercep, lapor ke Ibunya Bapak, kalau anaknya lagi naksir sama seorang gadis, pakleknya menawarkan diri untuk silaturahmi ke rumah sang gadis.

Singkat cerita lagi ya, jadilah perkenalan dua keluarga dipenghabisan cuti Bapak, dan akhirnya menikah tahun depannya. Gitu lah. Pokoknya kisah pertemuan mereka cukup singkat.

Bapak dan Ibuk sudah hampir 30 tahun menikah, banyak yang berubah dan ada pula yang gak berubah.
“Ibuk dulu kalau dandan lama, sekarang masih lama juga. Padahal tiap hari udah nonton youtube tutorial hijab, tapi tiap kondangan gitu-gitu aja model kerudung yang dipakai.” Kata Bapak.
Kalau kata Ibuk, “Bapak ni lama-lama ganteng.”
Bapak protes, “Berarti dulu enggak? Lama pulak prosesnya.”

Bapak Ibuk sudah mulai menyelipkan nasihat tentang pernikahan. Bagaimana pernikahan itu tentang penyesuaian dua orang dari didikan dua keluarga yang berbeda. Kata Bapak gak mungkin kita dapat pasangan yang sama persis dengan kita, yang bisa kita lakukan adalah memperkecil perbedaan. Kata Bapak yang penting dalam pernikahan sepaham, satu tujuan, semua dikomunikasikan. Menganalisa masalah dengan menyusun dan mendiskusikan kekurangan dan kelebihan tiap opsi yang ada.

Rumit ya. Ribet.

Tapi pernikahan adalah penyempurnaan separuh dari agama. Ketika tujuan pernikahan untuk mencari ridhaNya, mengejar surgaNya, pastilah Allah mudahkan segala urusan, ujiannya pun karena tanda sayang.

Bisakah kamu menyederhanakan segala kerumitan, wahai calon imam?

DUH. SERIUS KALI KEK DAH MAU NIKAH LEBARAN HAJI BESOK.

Reasons I love writing GoChi or Son Family stuff from Goku’s point-of-view:

He doesn’t hide from his emotions. He doesn’t hold anything back. He accepts all the feelings he experiences. He just…doesn’t always understand them. Doesn’t really know what they are or why he feels a certain way. So, he’s kinda clueless when it comes to why things make him happy. But he still does what he can to get Chi-Chi to smile at him or to get baby Gohan to say “Daddy” or little things like that because those things make him feel things, and it’s good.

“I don’t really know what love is - but I like it.”

Maybe I just love how pure and honest it all is, because aren’t we all like that when it comes to love?

I don’t think people outside of the GoChi fanbase here realize how much hate comments we deal with on OUR posts of cute stuff with OUR ship.

Sooner or later you gonna wake the sleeping dragon.

Like. It’s so tiring. We can only ignore so much before we all just collectively snap. And then of course us snapping gets an eye roll and “lol omg there goes the GoChi tumblr”

Like sod off mate.

youtube