qahirahtharwa

Anthem

Re-reading Hlovate’s Anthem at his/her (most prolly her) blogdrive because dum dum dum she’s releasing it soon! Bahaha I’ve been waiting for it since 4 years ago. Here, some of my favourite lines in Anthem.

Orang keliling memang pantang tengok apa yang lain dari diorang.Rajin sangat nak menjaga tepi kain orang lain walau tak tau hujung pangkal usul periksa. Salah aku ke kalau aku lain dari orang?

Kalau aku nie senget,orang lain pun bukannya lurus pembaris sangat.Nak mengata orang,sesiapa pun boleh buat.Nak berlagak bagus pun semua orang buat.


There was a time when I felt like I cared
That I was shorter than everyone there

Betul.Tipu la kalau kata tak rasa apa-apa bila orang keliling tengok kita nie semedang je ada yang tak kena.


People made me feel like life was unfair
And I did things that made me ashamed

Semua orang buat silap. Salah aku ke kalau aku buat silap benda yang aku tak tau?Kenapa pandai mengata tapi tak pandai menolong?

Manusia memang macam tu.Kalau sendiri imperfect,pantang tengok orang lain lebih dari dia.Atau manusia kat sini je?


Everybody talks bad about somebody else
And never realises how it affects somebody else
And you bet it won’t be forgotten
Envy is the only thing it could be

Betul la.Memang susah nak tutup mulut orang.

Till next time,

x

credits: Anthem Chapter 15