proper ep

I rewatched the Winterfell scenes and here are some more Jonsa thoughts:

  • We had seen it in the trailers before, but I still love that both Davos and Sansa are sitting next to Jon. 
  • Lyanna, the little bear: “I don’t plan on knitting by the fire while the men fight for me.”
    Cue to Sansa smirking. Can we have Jon teaching Sansa to fight? That would be so awesome. (Brienne can help train her as well, though.)
  • But she’s not your sister, Jon.
  • “Joffrey never let anyone question his authority. Do you think he was a good king?”
    “Do you think I’m Joffrey?”
    “You’re as far from Joffrey as anyone I’ve ever met.”
    “Thank you.”
    Their fighting, their telling the truths may be a bit harsh to watch, but it’s good that they dare to speak so openly to each other (”we have to trust each other” after all). But most importantly, I love that they immediately let go of what was said. That’s really powerful, especially for two ‘siblings’ who barely interacted with each other.  
  • Also, ALL THOSE SOFT GLANCES AND SMILES. I CAN’T.
  • Like I already posted: Jon and Sansa fight like a married couple, like Ned and Cat. I’m certain Cat told a lot of “buts” to Ned as well.
  • JON STILL PROTECTING HER. BE STILL MY HEART.
  • That focus on that arm grab, though. 
    I love how they focused on that part, even Jon looked down at her hand on his arm (!), as she forces him to look at her as she wants to help him. 
  • They really are Ned and Cat 2.0. I am loving this parallel so much. He’s so honourable like Ned, but he should listen more to Sansa, because like Cat, she understands politics better. They really could make a powerful King and Queen of the North, they just need to stand more united and listen to each other
    (She warned him about Ramsay because she knew him, he didn’t listen. Now she’s warning him about Cersei because she knows her, he still isn’t listening.)
  • “You almost sound as if you admire her.”
    “I learned a great deal from her.”
    Cue to Cersei and Jaime, from the one ruling ‘sibling’ pair to the other. Only thing is, the one that is romantic shouldn’t be and the one that isn’t romantic (yet) should be. (Something Sansa should’ve learned from Cersei as well, haha.)
  • “I am safe.”
    Flashback to Sansa telling Brienne: “Jon is Jon. He’s my brother. He’ll keep me safe. I trust him.” in 6x05.
The Lying Detective: A Summary
  • toby jones as disposable villain who isn't moriarty #5: I am SUPER EVIL
  • sherlock: i'm high and suicidal and apparently that's humorous! come fellow suicidal friend, let's tell my brother to fuck off
  • *later*
  • therapist: how's the baby?
  • john: I HAVE A BABY?? oh wait yeah :(
  • mary apparition: honestly bro u trippin ballz
  • *later*
  • sherlock, also trippin ballz: to quote hamlet, fucking nope?????
  • mrs hudson: *is suddenly james bond, shoves sherlock in the boot, drops him into john's lap* you forgot this
  • john: i don't care
  • sherlock: *drinking from a flower vase* apparently my abusive suicidal drug use is still v humorous at this point!! lmao i'm gonna die in 2 weeks
  • *later*
  • toby jones as disposable villain who isn't moriarty #5: *holds up a bowl of cornflakes* i'm a CEREAL killer! get it?? do you tho???? imagine if my bff the queen murdered people anyway i'm really evil in case u forgot
  • kids in hospital: and spider-man couldn't come visit us because????
  • *later*
  • faith: hi :)
  • sherlock: shit i did the bad decsioning oh well i'll do it more btw i'm STILL suicidal and overdosing
  • john: ...
  • john: you waNNA FKN GO M8???
  • sherlock, bleeding, still suicidal and now bashed by his best friend: this is all my fault and totally portraying a healthy friendship between two people that isn't abusive
  • toby jones as disposable villain who isn't moriarty #5: btw guys i am still over here being EVIL
  • *later*
  • mrs hudson: I'M TIRED OF THESE MUTHAFUKIN PEEPS IN MY MUTHAFUKIN HOUSE
  • mary: sherlock my guy my pal, if you could lean into your fatal manic abuse of drugs and depression so you can be pals with my husband that'd be tight of u go get wrecked lov u
  • sherlock: i wanna die
  • toby jones as disposable villain who isn't moriarty #5: murdering people IS SO FUN!! I AM CLEARLY SO SO EVIL RN!
  • john: fuk u m8
  • sherlock: omg thanks for coming to save me at the last minute even tho i have been suicidal and overdosing from literally the start of this episode.
  • john: ur a dick
  • mary ghost: lol he should wear the hat
  • *later*
  • sherlock: *apparently still has irene's orgasm as his text alert even tho he apparently never texts her back and it would expose her as still being alive*
  • john: aw thats cute! happy birthday btw speaking of texting i too was texting a hoe
  • sherlock: aw damn :( sucks bro :(
  • john: yeah ikr??? mary's dead but i still wish i'd done more than text my side-hoe i am literally saying that ur relationship with irene adler is the same as this
  • sherlock: *literally does and says nothing*
  • mary apparition: lmao i'm dead!
  • john: basically, life is short so u should text her back anyway i'm gonna cry now
  • sherlock: aw :( life sucks :( let's hug it out while a montage revealing that your bus-hoe and therapist was my secret sister who has literally never existed before now and that my brother gets laid apparently these 2 things are relevant to the montage
  • john: *sobbing* btw i don't think u killed mary
  • sherlock: that's okay! u only beat the living shit out of me for it so badly i had to be hospitalized before!! this is literally gaslighting but whatevs its okay we're hugging i guess
  • toby jones as disposable villain who isn't moriarty #5: lolololololol i am still EVILLLL
  • mary apparition: wear the hat
  • sherlock: kay :p
  • sherlock: btw bestiie it's totally okay that u bashed me and cheated on ur wife like.... me texting the only person i romantically love and u being a cheating asshat are basically the same we r all human and i have been psychologically abused and traumatized to the point where i think that's totally fine :)
  • john: cool! anywho!! i just remembered i have a kid and i've left it with friends even tho one of the main points of this ep was that i have no one so ig2g
  • *later*
  • euros/sherrington/whateverthefuck: bye now time for u to have the death i am another classic case of moffatiss villainizing women, showing their mysogyny and incapability of creating female characters independent of male ones :)
6

Why has no one posted these? These are so cute!!! Ahhhhh, ARKRAPTOR WHY ARE YOU HURTING ME?!

anonymous asked:

im still thinking about the way scanlan said 'no i won't go whoring with you one last time' and how he must have felt when grog instead asked his mother's name. how maybe he realised that he doesn't know grog, always so simple to him, as well as he thought he did. of all the things said last night, that interaction touched me the most. i really hope it was just scanlan lashing out to try and make the parting easier. but who knows. the reaction seemed kind of genuine.

I definitely think he was lashing out. as @arkhamarchitecture pointed out, he knows the things he said weren’t true––he knows they didn’t go to whitestone just for percy’s title, nor to the feywild for vex and vax to deal with their dad, nor to westruun just for grog. but it’s a lot easier to leave, to have an argument, when the other side is angry too, and Scanlan’s pretty fucking good at steering conversations in the direction he wants them to go

Grog’s refusal to escalate was such a perfect little moment, the proverbial rock in a storm, and I really do think Scanlan realized what he was doing and took a breath and stepped back. not that it changed his mind (not that anything would have, I think), but it definitely counted for something

RWBY Art Challenge

Day 12: Outfit Swap!

This was originally going to be a MUCH different picture, but then I was tired and didn’t really feel like drawing five people. May do that later. 

Behave, Nora.

I only just got into Critical Role but damn did I get excited when Percy killed the abyssal abomination. 

probably my favorite moment thus far.
I used to hate drawing guns, yet here I am, with my favorite character being the gunslinger.

oh wow lol

talk to me about snb:vs 22 maybe?

  • i can’t believe this is real
  • i don’t want to believe this is real
  • when i said chari was a martyr it was in jest and not actually a suggestion show holy shit
  • nothing stacks up
  • nothing seems to link up
  • i refuse to believe they makes favaro to be a chari apologist
  • sure forget the fact chari ruins jeanne’s life moment by moment for the last five years
  • how dafuq slaughtering both demons and gods related to defeating bahamut???
  • why is bahamut had to be hidden at all???
  • GET OUT HOLY SHIT
  • i can’t believe how easy the show forgives all his terrible deeds and actually makes him out to be a true martyr
  • by terrible deeds, i don’t mean being an asshole and killing just two or three ppl; it’s genocide, slavery, slaughtering both demons and gods… a whole capital city is killed and gone and destroyed by his order, but sure it’s nothing right???
  • don’t just make martinet appears for a second only to blame all horrible things to him as the cause wow what a convenient plot device martinet is, nothing hinted for the whole 21 eps and suddenly out of the blue he is made out to be the source.
  • oh wow.
  • bcs of course chari is just some blameless innocent naive little boy right???
  • WHY DID MUGARO EVEN HAVE TO DIE
  • where’s the follow up from last ep???
  • NO RLY WHY DOES BAHAMUT HAVE TO BE HIDDEN????

augh wtf is this even i may and may not make a proper ep post later but for now i just want to (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻