omfg-why

Frank Iero

vine

Oh hi there

2

YEAH this is everything I use for watercolor. I think you mean the white pigment ink pen; I use it to make the white dots, otherwise everything else is just watercolor!

1. MOLESKINE WATERCOLOR ALBUM - I DON’T KNOW WHAT KIND OF PAPER TO USE FOR WATERCOLOR, IT ALWAYS BENDS SO I USE THIS.

2. WATERCOLOR PENCIL [PRISMACOLOR] - I don’t actually own these, they’re my sisters L O L I just use either light pink or grey to sketch before yeah.

3. WATERCOLOR BRUSHES - Right to left, Winsor&Newton Cotman III; Princeton Art&Brush Co. 5/0 Round; Winsor&Newton Cotman 3mm/1/8”. I use the 3mm one the most, and the 5/0 one for smaller things like eyes and whatnot.

4. AQUASH WATERBRUSH MEDIUM - I don’t really use this that often, only for like, when I want to gradient colors, like blending two colors since it has water, it’s easier hohoho.

5. UNI-BALL WHITE PIGMENT INK -  This is the shiny thing, idk, for like highlights and white LOL IDK, what do you do with white, whatever you want.

6. WINSOR&NEWTON COTMAN POCKET BOX - The colors are pretty good, like I use this box for the red mostly because the red is different from the red in the Sennelier box, but I prefer the Sennelier box over this one because the colors go on more smoothly and, idk, I just like the feel of it in general.

7. AQUA-MINI SENNELIER WATERCOLORS - I LOVE THESE COLORS SO MUCH THEY’RE AMAZING like they can dry, but won’t flake like the Cotman box so I CAN REUSE THE COLORS afte rlike 3 days I love it. It’s all the colors I ever need for all my drawings, on occasion, it lacks the red the Cotman box has.

8. WINSOR&NEWTON GOLD INK - I L O V E GOLD INK IT’S AMAZING, the only downside is that you keep having to shake the bottle for the gold to come back up every 5 minutes, but otherwise, its’ quality is amazing.

P.S. I GOT A LOT OF THESE FROM KEL for my birthday I LOVE THEM SO MUCH, cuz tbh IDK where you can buy half these things argh; SHE GOT me the Moleskine, waterbrush, and Sennelier box G GG GG URGLES THSNK U FOR THE BEST GIFT.