mashaallah!

I prayed Salah yesterday with Sisters for the first time ever. Two older woman from Turkey held my hands while we walked to the prayer room. They hugged me before I made wudu. They cried with me during the prayer. I felt Allah’s mercy and love shining through those sisters yesterday. And I was instantly reminded as to why I ever spoke my Shahada.

6

BEFORE YOU FLIP TABLES

Yesterday was the perfect example of a bad day for me. It was one of those days where nothing just seems to work, you forget everything, you lose stuff, everything goes out of hand, and just as you thought the day couldn’t possibly get worse, something else comes up. Let’s not go into details, suffice it to say the day was just horrendous.

I did, however try my best to stay positive. Told my friend Jaido who was with me that day everything that happened since morning. After hearing me rant about my miserable Sunday, she suddenly lit up- which definitely was a strange reflex. Uhm, hello, why are you happy over my suffering? Her answer was life-changing. She answered, “because your suffering means better things are coming!!!”

That positivity was so admirable MashaAllah. Her words instantly made me feel better. It was somewhat magical because I could have sworn I felt like trash two seconds before. The amount of faith she has for God is so profound. Another lesson I learnt that day was, sometimes we focus too much on the problem, we become somewhat blind towards the blessings existing concurrently. Allah says in the Quran, with hardship comes ease. WITH and not AFTER. SubhanAllah, Jaido was definitely a blessing. She was simply heaven-sent. I’m so fortunate to have such optimistic friends who knows just the right things to say when I’m at my lowest.

When He removes something in your possession it is only in order to empty your hands for an even greater gift. - Ibn Qayyim

So if you’re having one of those days, remember, BETTER THINGS ARE COMING!

*cues “Jason Mraz - Life is Wonderful” in the background*

Love, light and laughter,
Aisyah Shakirah


(Shots taken that very day at Masjid Wilayah by @atiq259 on instagram)

Apa itu Tareem?

Tareem itu nama sebuah tempat di Hadramaut, Yamen.

Kota sejuta para wali.
Medan ILMU
Tempat lahirnya pelbagai Ulama’-ulama’ hebat berketurunan Rasulullah SAW.
Di sana semua wanita yg sudah baligh pasti memakai ‘cadar di muka’ (Niqab/Burqa)

Sangat sukar sekali jumpa wanita di sana.
Sungguh lain di Malaysia kalau nampak wanita pun kerjanya sikit-sikit 'selfie’ sahaja .

Di pasar-pasar tareem pun khusus buat laki-laki sahaja membeli keperluan dapur .
Pasar tareem sangat menarik.
Lain dari semua tempat.
Di sana mereka sambil tunggu pelanggan sambil mengkhatamkan beberapa kali alquran.

Jika tiada pelanggan mereka sesama mereka belajar kitab, menyampaikan ilmu di pasar itu.
Pasar mereka selalu di pasangkan selawat, qasidah .

Kata seorang Ulama’ tarim ;

Di pasar tareem aku dapati ada 200+ orang Waliyullah (kekasih Allah swt),
Jika di pasar tempat yg sebegitu sudah 200+ orang wali apatah lagi jika yang berada di masjid-masjid?

Ketahuilah hanya Wali Allah sahaja dapat mengetahui siapa wali-wali.

Di pasar , apabila mendengar waktu azan terus mereka tutup kedai dan berlari pergi ke masjid.
Jika habis sahaja azan,
mereka masih belum ttup kedai,
mereka akan biarkan dah terus ke masjid tanpa merisaukan kedainya .

Bila tanya kenapa?

Katanya adakah dunia lagi penting dari Allah swt?

MASHAALLAH.

Di pasar itu Tiada perempuan di situ.
Mereka terjaga/terpelihara suci dirumah mereka atau di tempat belajarnya .
Dan laki-laki kebanyakkanya duduk di Masjid-masjid.
Masjid di tarem sungguh banyak.
Baru berape KM sudah ada masjid lagi.
Dan Masjid mereka penuh dengan orang.
Bahkan waktu solat tahajjud tengah malam pun ramai seperti solat jumaat.

Siapa yang datang ke Tarim pasti dan pasti tidak mahu pulang ke tanah air
Tareem kota Akhirat .
Yang mengingatkan kita pada AKHIRAT.
Di tareem kalian harus menjaga Hati.

Kenapa??

Pernah ada suatu ketika seorang kawan melihat pakcik tua yang sedang membersihkan haiwannya di pagi hari .
Lalu kawanku ini terdetik dalam hatinya 'haih tak g masjid ke pakcik ni, kan dah nak subuh’

pastu apabila lalu depan pakcik tu tiba2 pakcik ity tegurnya.
katanya “jaga hati kamu”

terus kawan nangis dlm hati dan istighfar.
sebab dia hanya cakap DALAM HATI sahaja tapi pakcik tu boleh tahu.

MasyaAllah kebanyakkan Penduduk di tareem itu mereka boleh tahu isi hati kita,
perbuatan kita dan lain2nya
Kerna mereka kebanyakkan nya Wali Allah swt
Nama pun KOTA SEJUTA WALI.

Banyak lagi kisah yang menarik di sana.

Semoga suatu hri nnti dapat jejakkan kaki ke sana. Amin Allahumma Amin.

(sumber: UsrahTarbiahJiwa)

anonymous asked:

Do you have a favorite Hadith or Surah?

There’s a hadith that I’ve heard of and it never leaves my mind.

‘When you are three persons sitting together, then no two of you should hold secret counsel excluding the third person until you are with some other people too, for that would grieve him.’ - Prophet Muhammad ﷺ in Sahih al-Bukhari 6290

This hadith was one of the first hadiths I learned and it shows what kind of man our Prophet was, he was so thoughtful.. always caring about others feelings. MashaAllah

Last night I went to Masjid in the middle of a carnival they were having. I found one of the teachers of the Madrasa and I asked her if she would help me say my Shahada officially. They stopped the carnival, gathered all the sisters into the prayer room, and we all prayed dhuhr. Then, Masha'Allah, I spoke my Shahada 20 sisters all around me. I have never felt so much love of Allah’s glory and love at once. Alhamdulillah!

youtube

Adhan from Masjid Al-Aqsa

Jerusalem, Palestine

This is the most beautiful Adhan i’ve ever heard, mashaAllah

4

RAMADAN 26: THE PROMISE OF HEAVEN

Can you imagine at the time of your death being comforted by the angels sent down by Allah merely to bring you good news, telling you to be happy, that you are guaranteed jannah, congratulating you for all your hard work back in dunya. MashaAllah. Can there really be anything better than that?

Let that sink in for a second.