mandy

anonymous asked:

The writers just tweeted that the characters don't make the right decisions during ski lodge part 2?? What's that supposed to mean? That rucas and joshaya aren't right??? WTF?

NO. He was being sarcastic. You can tell by the tweet that comes after it when he said “The characters have a mind of their own.” The anti shippers are the ones saying Riley/Lucas/Maya made the wrong decisions and that other people (like Josh) were telling them what to do. He’s trying to say that the characters made the choices THEY wanted for themselves. Choices that came naturally to them because it’s what has always been part of them - it’s in their human nature. And the last tweet also said we’d see what is important in the episode. What did the episode tell us? CONVERSATION is important in a meaningful relationship. And of course the importance of the Riley/Maya friendship was evident throughout the whole episode as well.

anonymous asked:

rucas headcanons?

I’m glad you asked anon because ski lodge gave me at least one new one:

When Lucas said he’d also promise to bring her cake besides the drink and the sandwich and they both got all smiley/excited over it all I could think was “wow they really love cake” and with Lucas and the ring box my mind just couldn’t stop thinking about the fact that these two are really gonna love tasting all the cake samples for their wedding cake when they get married lol

anonymous asked:

Can we talk about the fact that zay said "who's that" just like lucas did because he's concerned about his friend getting hurt and maybe lucas told zay the night before that he picked riley so as a supportive best friend he too was concerned with lucas' happiness when he saw riley with another guy.

YESSS!!! I loved that part SO much. And how he went to stop Lucas from kicking the tree <3 He’s a very good friend and supports Lucas in his decision. We honestly are so lucky to have Zay tbh.

anonymous asked:

U know I realized something, so Lucas bought a ring box & put the jellybean in it but whenever u buy a ring box, there's always a ring in it. So Lucas must kept that ring somewhere safe so he can use it later when he does propose to Riley ;)

I like the way you think Anon :))) 

anonymous asked:

I just watched Girl meets Game Night, and I love the Lucas and Josh scene, with how they call there mom's. Ever noticed how comfortable Lucas is with Josh? He knows that Maya likes him, but yet he seems so friendly to him. But, when Riley ever talks to or is with someone else, we see the jealous side of Lucas. Like in Girl meets New Years with Charlie and in Girl meets Ski Lodge 2 with Evan! They were just talking! Ironic huh? In my opinion not so much! Riley and Lucas are meant to be together!

Well Josh is Rileys uncle and Lucas is friendly to all of her friends and family but I get what you’re saying lol to me i kinda love it when he and Josh interact so well bc I mean the girls they love are best friends so they’re gonna be seeing a lot of each other im sure. It’s good that they get along.

anonymous asked:

Is it just me or is Ski Lodge Part 2 just that good? It's such a good episode! It explains everything and it is all cut and clear. The Rucas scene in the end was the best and it is so great seeing a jealous Lucas after Girl meets New Year. I just cannot get enough of it, I have watched that episode repeatedly for 2 days! I must have watched it like 30 times by now. It is just so amazing! Now, nothing can convince me that Rucas is not endgame!

No it is definitely not just you anon! This episode was one of the best writing and acting wise without a doubt.

anonymous asked:

ima need another dance episode asap haha gimmie official thing rucas dancing :') (my headcannon is that lucas will surprise her with a big ask anyways, and she'll be like you didn't have to do this, and he'll say he would do anything for her as he kisses her cheek while she's carrying a red rose with teary eyes :DDDD)

honestly tho same!!! and i’m definitely accepting this headcanon. i’d love to see it become reality on the show :)