idk i just really love one short day

Jean Moreau ‘firsts’ to consider:

  • the first time Jean allowed himself to enjoy a blue sky
    • the trojans had dragged him off to a picnic for “team bonding” and it was the first time he’d been allowed to look at the sky without Riko looming over him
  • the first time Jean felt the grass under his fingers
    • on that same picnic, while Laila and Alvarez were wrestling playfully nearby, Jean looked at the grass under the blanket and ran his hands over it and was in awe at how smooth it was
  • the first time Jean went to a party
    • the Trojans just won a game and wanted to celebrate, so of course they made Jean come along, and at first he’d been apprehensive, but then Jeremy grinned at him and it turned out to be not so bad
  • the first time Jean genuinely smiled
    • unsurprisingly, it was because of Jeremy, who made a stupid pun that Jean wanted to groan at, but he found it humorous somehow so he just… couldn’t help it
  • the first time Jean failed and didn’t beat himself up over it
    • the Trojans rarely lose a game, but sometimes Jean can’t stop a shot that should have been easy. One day he can’t block a shot and he’s surprised to realize he’s just thought “I’ll do better next time”
  • the first time Jean lets himself love
    • it’s not just Jeremy, but also Laila and Alvarez, who show him that love isn’t supposed to be painful or possessive or suffocating and who give him the courage to let the team love him
    • even Jeremy
    • (especially Jeremy)

Holy shit I just realized something. Although Allura is like really short compared to the galra and everything, and I love that height difference… She can make herself taller. Kolivan is prob used to being the taller one and one day allura just decides to fuck with him and walks in taller than him.

What would his response to that be? Would he freak out internally, would he enjoy allura being taller, would he want her to go back to normal? Like there are so many possibilities and I NEED IT QQ

@candyfoxdraws idk if you’ve thought of this before, probably have, but like, my mind loves this idea

girl!everyone is the au where i live but i cannot stop thinking about the au where everything is the same except gansey is a girl

  • girl gansey can bend the sun to her will, nobody bats an eye at the fact that she goes to a boy’s school and is rowing captain and stuff nobody questions her Magic
  • blue’s prophecy said “if she were to kiss her true love, they would die” and she was like, ok, thanks, very helpful
  • helen loves her younger sister but wishes she would stop being the way she is and help run the wedding planning business. gansey’s mom smoothing the wrinkles away from her forehead when she frowns takes on new meaning here. gansey not wanting to bother people as she’s literally getting killed takes on new meaning.
  • ronan’s relief at having feelings for a girl– haha wow!! close one phew!!!!– until he realizes he doesn’t want to kiss her, he just wants to die for her, that’s all. they find people’s assumptions that they’re together incredibly funny
  • at the beginning of trb she and adam kinda straddle the line between friends and lovers and siblings. it’s weird for everyone. ronan is basically drunk the entire time rip my son
  • so tbh in this au maybe blue and adam never date, it’s just that gansey and adam are dating sort of at the beginning, and gansey is trying to be his mom as well as his gf and neither of them see each other clearly and it’s just kind of a mess. Bi Disaster Blue Sargent ™ thinks everyone in this friend group is hot and it’s terrible but she’s not about to go after someone in a relationship. tbh i don’t know if adam and gansey would even be Officially in a relationship but it would read like that to blue
  • so when blue meets them all she’s like haha shit, this boy doesn’t know i’m gonna steal his girl. but wait i don’t want to steal his girl, i don’t like her. wait…… do i want to steal his girl??
  • spoiler alert: she steals his girl

Keep reading

Tutor

I don’t want to rush you bt could you maybe do a ‘study date’ imagine where your crush is the tutor and is helping you out in a subject you’re bad at and are about to have exams in? Thank you!!! Love the blog btw!!


You sat in class trying to focus as much as you could to get the information through your brain, but it just went right through. The teacher was finishing the lesson for today so you could start doing the assigned homework but you had no idea how to do number one.

“Okay class now get started on the worksheet and remember exams are next week so be sure to keep up with the class,” she says while returning to her desk.

Part of the reason you were doing bad in math was because your teacher was crazy. Another reason was because (c/n) was in your class and the fact that he sat in front of you was not helping you learn math. You turned and looked at him, admiring him from afar. Suddenly he turns his head towards you and you quickly turn your head back to the teacher. 

 “(y/n), please meet me at my desk for a second,” your teacher says, not looking very happy. You approach his/her desk and fiddle with your hands nervously.

“(y/n) you have a B+ in this class, I know you work hard in school so why is it that you’ve been struggling,“ he says with concern. You sigh and look into his eyes, “I’m having a hard time understanding this lesson and no matter how much I study I can’t do it,” you admit. “Okay well I suggest you have a tutor. I suggest (c/n), he seems to have the highest grade in this class” he says and a blush rises from your cheeks, “(c/n) would you come over to my desk?” You watch as his head perks up.

As he heads over to the teacher desk you admiringly watch him. “What’s up (t/n)?” he asks with no worries whatsoever. You see him take a few glances at you but return his focus back to the teacher. “Well (c/n), (y/n) needs help on this lesson, would you be willing to tutor (y/n) perhaps for extra credit?” He looks at you and nods. “Yeah sure. She’ll understand it in no time,” he says with a small smile. “Okay great,” your teacher says, “now return to your seats”.

Walking back to your seats, (c/n) says, “Okay well class is almost over, is there a time you want to meet? We could go to the library or something,” he says while packing up his stuff. You nod and agree to meet him after school.

You sit quietly to yourself waiting for (c/n) to arrive. You look around, noticing there’s not many people here. You were quite nervous you were going to be talking with (c/n). You push your glasses up the bridge of your nose and pull out your math homework. You try over and over again to do the first equation but it still doesn’t make sense.

“Need some help?”, (c/n) says while pulling his chair out and plopping in his seat next to you. You jumped at the closeness in his voice and felt the butterflies erupt in your stomach. You nod and turn your chair and position it so it’s slightly facing him. “You don’t need to be shy (y/n), I mean c'mon we’ve been friends for so long,“ he says pushing a strand of your hair behind your ear. You smile and nod again, “Sorry (c/n), I just get shy sometimes, it’s a little embarrassing,” you say while blushing.

No that’s okay, it’s cute,” he says, making the blush appear even more.

Once (c/n) took out his notes he began explaining the steps to the math homework. “Okay so once you distribute the number to the parenthesis, you combine the like terms and write it out again as a whole,” you write it out as he explains it. You try the first problem again and this time, it was a piece of cake.

“Wow thank you so much (c/n) I really appreciate it. Sorry for taking up your free time but-” you were cut off by (c/n) saying, “you didn’t take up my free time. I wanted to help you. But maybe you can repay me by giving me your number,“ he says biting his lip anxiously.

You furrow your eyebrows in confusion. “Wh-why do you want my number (c/n)?,” you ask nervously. He chuckles and replies,“so I can ask you out on a date later this week, is that okay with you?” With words not being able to form you simply nod. He laughs once again and says, “you’re too cute (y/n),“ and you take out your phone and allow him to put in his number. You notice him text himself something before locking it and returning it back to you. He grabs his stuff, shoving it all into his backpack and he says, “Well I’ll see you tomorrow in class (y/n), I’ll text you later,” and after that he winks and walks out of the library.

Once you got home from finishing the now easy math homework, you went upstairs and laid down on your bed. You finally have the time to check your phone after a long day. You look at the text (c/n) sends himself and it says,

(c/n) you’re the cutest guy ever

You notice he also texted back.

Aww thanks cutie

You blush at the fact that he would text himself that and you notice he’s put his name as ’(c/n)❤️’.

Your cheeks blush again. What was this boy doing to you.


SORRY this one is really short but idk I just didn’t want it to be typical where they kiss so I just wanted it to be slow and innocent. I love you guys so much I have like mid 500 followers and that is so amazing. Next imagine next week maybe idk.

anonymous asked:

Can you please do how the boys would react if you sent them texts really worried that they're on a diet or aren't eating enough, cuz you saw pap pics of them where they looked skinnier? Thanks!!

Omg for this one I really wanted to do some fake texts, but idk how to lol

Jimin : “Don’t worry Jagiya, i’m alright ! It’s just that the comeback is in few days so I need to be careful, but, if you’re really worried, to prove you that you shouldn’t I take you to the restaurant tonight okay ? Love ya XX”

Jin/Seokjin : “You’re worried about me not eating enough ? Come on Jagiya, you should know me by now, I still eat as much as before, but it’s just that I am practicing really hard the new choreo :p Want a proof ? Here” 

 *joins a short video* Caption : Yum yum~

Suga/Yoongi : “You should worry about me not getting enough sleep instead- I mean no. You shouldn’t even worry about me, I don’t need food to survive, the food needs me. Really don’t worry babe, I’m okay”

Jungkook : “*sends a picture*

“Did you see it ? I’m not getting skinnier, I’m getting stronger~ You like it don’t you ? So stop worrying too much okay ? xoxo”

Admin K

anonymous asked:

hi so I've run out of drarry fics and I'm wondering if u could rec your very favorite ones??

ahhhhh i dont really have many favorites!! i usually just read short ones because i have the attention span of a chipmunk but ya sure lets go!!!!

Draco Malfoy, It’s Your Lucky Day

okay this one is ridiculously ooc and harry is a flirt and draco is a snarky little ass and theres some ~~mystery~~ oooo but otherwise happy ending c: 

The Ties That Bind Us

this is another faithwood fic and its hilarious and silly and dumb and ya 

Talk to Me

this is the first fic i read!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! and its absolutely adorable and i loved it and it made me fall in love with this pairing

on a clear day 

omg this one is just lovely and isa forced me to read it and i loved it its one of my absolute favorites c:

The Punching Mistletoe

okay im obviously such a dork because i laughed way to hard at this one and its super short and ya im just dumb sorry!!

He Who Must Not Be Normal

okay this one is kinda darker (eh not really but its not as fluffy) and a bit longer than the others and idk???i really fell in love with it??? i think i just loved how they both managed to heal the other and help one another 

Draco’s Boy 

this is the longest fic ive ever read and it was super adorable in the beginning gah its a muggle au and theyre little kids and next door neighbors and its super sweet (but soooooooo ooc omfg)

Storm in a Teacup

yay more cute and dumb and im dumb ya but good fic woo!!!!

The Liplock Jinx

omg i love this fic soooo much!! its also one of the first i read and by the end was just wiggling like a slug ya

okay ya so thats all ive got friend!! sorry for my dumb commentary and i hope you enjoy yay!!!