i'm very very biased

4

I was tagged in the “favorite bias, favorite photo" by @kyungsoo-kim thank you so much for tagging me~ and sorry for being late 🌸

I tag @ilovepinkandkadi @inarichi @yehet-ed

2

from rude to ???

Petting zoo.

We went to the county fair today. Kiddo did better than I thought he would – the butterfly room freaked him out but he loved the rabbits and enjoyed the sheep and cows and the petting zoo – though I think maybe the highlight of his day was getting to go in the library bookmobile. It was a TRUCK. With STAIRS. Full of BOOKS. 

That’s my son, right there. 

anonymous asked:

Hi, I saw your 19 days comic and I just want to say it is illegal to be that amazing at art I thought there was a new chapter ((also got any tips because I hate most things I draw and I'm kinda losing motivation I guess?))

Thank you so much! I’m not amazing at art at all so I guess I’m far from being illegal! :9 I don’t know if I’m in the right position to give any advice in drawing since I’m also an artist-in-training myself. But here are few advice I have during my ongoing quest to become a true artist! The answers here would be based on my personal experiences if you don’t mind. Here goes!

1. Keep practicing.

There is a saying ‘practice makes perfect improvements’ after all. Do iterative drawing everyday for at least an hour. Iterative drawing is a process where you draw the same thing over and over again but you have to tweak each one of them to look better than the last one. I’ve been doing this a lot lately. This is also how I’ve found the eyes that I desire to draw. Practice helps you find out more about what you wanna draw. It also improves your muscle memories~ both hands and brain! It’s the best way to improve.

2. Be mindful of details.

I tend to be very critical of details. My OCD at work. I’ve got this habit of staring intently at artworks. I don’t know if that’s bad or not but being attentive about details is good I think. If you’re doing fanart, the best way to make them look like the characters you wanna draw (regardless of your art style) is to take a closer look at their features. If their eyes are pointy then try to make your drawing pointy. If they have thick brows, then try your best to thicken their brows. If the brows have an arc then don’t forget that too!

I remember reading somewhere that Rei (from Free!) has a long face. Ever since then it stuck to my mind that he has a long face. KyoAni didn’t say that for any other characters either so it just stuck to me. Since then, I have to remember that Rei has to have that long face whenever I draw lol I guess it’s because of my mindfulness of details, my drawings look almost (if not exactly) like canon. The same goes for the official comment I’ve read about Rin having a nice eyebrow shape and Makoto having a big mouth (literally).

3. Do not overthink.

I did say to be mindful but also do not overthink. This happens a lot when you don’t know what to draw. When you over think, you end up procrastinating. It’s better to just randomly doodle! It’s weird but everytime I doodle randomly, the chances that I’d finish something is much higher lol Just like that fancomic for 19 Days, it all started with a doodle. I didn’t even have a story. I just wanted to see a scene where Guan Shan cries with a bloody mouth lol XD and thus, a comic was born. It was even colored. I’m very bad with colors especially since I’m color blind. I can’t differentiate most colors lol and I can’t do backgrounds to save my life either! And this has led me to another tip.

4. Do not be afraid to experiment!

It was 8am and I haven’t slept coz I was in the mood okay? I was like, to color or not to color? When I decided to color it, I thought, it needs to have a background otherwise it would look like it’s all happening in heaven. So I tried tweaking my Photoshop brushes to create a good texture for the leaves. When it looked pretty good, I was so happy. The fact that I didn’t chicken out on experimenting with the backgrounds felt great! No regrets! I learned new things because of it. And for some reason, I’m looking forward to experimenting with colors and brushes once again!

5. Set your standards.

An example is your desired style. Mine is one that captures the feel of the anime/manga/show I am drawing for. And a free-flowing body dynamics, please!

I have lots of artists I idolize! I’m sure you have your own art goals too! It’s not bad to get inspired and influenced by one or many artists. I know a few people, including myself, who started out by mimicking art styles. I learned how to draw by mimicking. I wasn’t trained. Now that I’ve got pretty much the basics down, I hope to deviate from mimicking official art styles. But of course, the influences they have on my works still show. I don’t think that’s bad in itself. Everyone is influenced by at least one thing or person.

Before, the biggest influence in my style is obviously Free! But recently, I feel like I’m seeing the influence of Kuroshitsuji, Kuroko no Basket, Shingeki no Kyojin (anime), One Piece, Bleach and CLAMP in my work. This is probably why my drawings look very similar to the style of all these anime/manga because the influences are from there! I’ve only drawn Japanese anime since I was young, so the only style I know is Japanese anime (aside from realism, I can’t draw cartoons to save my life!!!). Back in the days, where internet’s barely available, all I had was cable TV. I had to draw my favorite anime characters while watching just so I can keep them on paper lol this is probably why I’ve become quite flexible. If you wanna be flexible, you can do that! XD

Lots of people thought my fancomic was official but look at the difference~ the feel has fooled everyone. Which is what I am striving for. Not fooling the people but making the people feel the feel!

6. Keep your old drawings. Compare.

Don’t crumple them and throw them in the trash bin and burn them!! No matter how shitty or deformed they look, just DON’T! One day, when you’ve become an awesome artist, compare your recent and old drawing. You’d be proud of the progress you’ve made! It would end up becoming a hilarious remembrance instead.

7. Look at references and tutorials.

I still use some myself. I’m very bad at hands and pretty much the rest of the body. I try to rely on how I remember the human body a lot and my memory ain’t that good tbh In my mind, I have a good grasp on how the hands look like but when I draw it on canvas, it looks so weird (if you take a closer look at my drawings, you’ll see a lot of anatomical mistakes lol). So it’s good to use some references. If it’s from an existing photo/art just make sure to credit them. Oh and. I wouldn’t recommend tracing and uploading your traced drawing and claiming it yours lol. Try to avoid that please. I’ve seen people do it… o_o; You can trace for practice and compare it to your freehand drawing. It helps you with accuracy by comparing your traced and freehand drawing. Sometimes you can even memorize the entire thing haha (I do sometimes, coz muscle/brain memory)

If there’s a pose I can’t do, I make my brother pose for me or take a photo of myself and use that as my guide (I break them down into basic shapes). Also, try some live drawing! Like, go to the park and quick draw the people/animals you see! 

In regards to the tutorials, there are a lot on the web! Like thousands of them for free!! I have this habit of saving tutorials but never using them. That beats the purpose of saving them, doesn’t it? So, when you do end up being in the mood to save art tutorials, keep them in one folder and make sure you try them out like ASAP. I don’t get most of them the first try but when I take a break and do it again after a few days, I end up nailing the thing! :D

8.  Take a break.

Yes just like what I mentioned in #7! Sometimes you gotta take a break. After some heavy duty drawing practice, you need to refresh. I keep forgetting to take a break and I end up getting depressed whenever I see little to no improvement. Stop and do other things for a while, when you do come back, do a bit of sketching/doodling to get your jive back. When I do this, I end up liking what I draw. XD

9. Don’t rush………………………….. period.

There’s no magic spell that would make you draw professionally instantly. So don’t rush. It took me a lot of years to be able to draw how I draw now and it’s not even that good yet. So yeah. Don’t rush. Rushing will make you impatient and frustrated. I’ve been there so believe me. It won’t help.

10. Show your work and have people comment on it.

This is the scariest part I think. Like, who wants to be criticized, right? When I made this Tumblr blog, I didn’t have any intention of posting drawings because I was really depressed about my art. I used to mod ask-blogs until I realized I really sucked at drawing LOL I can see all my mistakes and I don’t want people to point them out because it friggin’ hurts. But there was one time my little cousin asked me to draw a Hetalia DJ for her birthday and I had nowhere to post it. I was embarrassed to post it on FB//// So I posted it here where almost no one followed me. I got some good reviews from people I don’t know and it became a motivation for me to come out of my shell once again and try.

11. Love your work.

Last year, I got really depressed about my art. Then a friend of mine (who’s an amazing artist!!!) talked to me about it. I confessed to her how I never really cared much about my art at all. I didn’t like it to the point I’ve almost hated it. I wanted to stop drawing. The only reason I started drawing was so I’d have a way to tell my stories. I can’t write novels/fanfics at all. I’m honestly bad with expressing in words.

Regardless, I’ve gained lots of followers within the 2 years I’ve been using this blog. I thank everyone who has supported me until this point. I used to not like my work because of all the imperfections. But, there is always beauty in imperfection. (Yeah that’s my blog tagline XD) I’ve learned to love my art along the way. And it’s all thanks to you guys!

I still have people who criticize my art (esp about my style) but I don’t mind it that much anymore. I have a love and hate relationship with drawing but I don’t want to divorce it because I’ve been married to it for so long. Why should I stop just because a couple of people criticizes my art when there are thousands of you who appreciates my art AND stories? 

Despite what everyone in the world says, I know that I have worked hard. I’d choose to skip dinner or sleep just so I could finish a piece of my comic for everyone to enjoy. It’s tiring but worth the effort. I receive lovely comments/messages that strengthens my resolve to draw more and improve more. That said, I’m sure that if we keep practicing, we’ll be able to art the way we like to someday!

For motivation, this varies from people to people. But here’s what I do to motivate myself!

1. Listen to music.

Put your most favorite music on your playlist. The ones where you’ll end up singing along with and loop it all. Since I work during the day/afternoon, night time is my only time to draw. I end up working all through the night til early morning so I end up getting sleepy (coz tired yeah). But when I hear my favorite music, I end up singing along with it and for some reason, I start feeling alive again haha

I like music that has this angsty feels to work so I listen to Hiroyuki Sawano’s music a lot. Songs sung by Aimer, Annabel, Maki Chang, Mika Kobayashi are A+++

2. Draw what you like to draw.

Draw anything you like. As much as possible, draw a scene you wanna see the most with your characters or smth. Not just a person standing without doing anything. For example, A is hugging B from behind. Sketch it. Even the basic form is ok. Don’t worry about it not turning out the way you want them to. This happens a lot to me and it’s frustrating to the MAX!! Like the drawing tip I mentioned before, do iterative drawing! It will come to you when it does!

3. List down things.

Get a cork board or whiteboard or even just a simple paper, write down the stuff you wanna get done ASAP. Write them big. No matter how simple the tasks are write them. And when you’re done with like “washing dishes” cross them out with a red marker/pen! The more things crossed out in your list, the more motivation you have to finish the rest. I think it’s how the mind works. Or at least, that’s how my mind works lol Just don’t write too much stuff tho, you’ll get overwhelmed! XD

4. Write down your ideas.

Similar to #3. Your ideas fuels your motivation! Especially if the idea is fun and original~ you just can’t help but want to work faster so you’d be the first one to post it! An original idea is always (if not usually) appreciated.

5. Rewatch your favorite show (like an episode or a clip).

You’ll get plenty of ideas you’d wanna draw from this. I like rewatching certain episodes because it fuels my drive!!!

6. Acceptance.

Sometimes we get depressed because we can’t achieve what we want. Thus, the lack of motivation. Let’s just accept how we are today. But never give up! Keep arting. If you give up now, you’ll never be able to show them how awesome you are and awesome-r you could have been! :3

WOW gosh. This turned out so long and I feel like I just ranted. Sorry about that, I have lots of feelings. The quest to improvement as an artist is a long, taxing and neverending journey! I don’t know if this would actually help but I hope it does. It helps me~ except when my depression is deep deep deep down in the gutters lol Goodluck with your drawing endeavors!

OH. There is also something called Peak Hour. This is the hour where our body, brain and motivation is at its peak! Try to find out yours and start working around those hours. Mine is around 2am-4am lol

Edit: I remembered another advice (it’s an advice my friend gave actually). For linearting, try holding your breath when you draw your lines. It works. For real.  (・ω・)bグッ

Another edit: Try going back to the basics. Never think that going back to basics is a waste of time. I sometimes figure out new things like positioning et.al whenever I do this. That’s why I regularly go back to it.

japanesewonderflan  asked:

Smoke covered the view of what you two were doing as it surrounded you, colorful and pastel with laughter filling the air. All of this just made the moment more special, his lips softly pressing on yours as your vision blurred in this hazy amazement. His jet black hair was filled with color, as was yours while his name was the only thing in the filling your mind- Jungkook. *from kitten-dont, love you ❤*

THIS IS SO NICE I’M SORRY I HADN’T REPLIED EARLIER (I was away for a few days) I’M REALLY EXTREMELY VERY QUITE HAPPY YOU DID THIS OMG I LOVE YOU SO MUCH!!!! AAAAAH THANK YOU THANK YOU SO MUCH 💖💖💖💖💖 IT’S AMAZING I WILL TREASURE IT FOREVER THANK YOU AGAIN FOR SOMEHOW WORKING WITH MY WEIRD ASS URL AND ABSOLUTELY MAKING MY DAY!! AND YOU WERE REALLY CLOSE WITH MY BIAS JUNGKOOK IS UP THERE HE’S SO CUTE 💕 THANK YOU SO SO SO MUCH I HOPE YOU HAVE AS NICE A DAY AS I’M HAVING.

My version of the signs based on people I know
  • Aries: acts tough but is secretly always sad. Will fight everyone even when they know they can't win. Insecure.
  • Taurus: lame and good at guilting people. They're those people who put "I probably hate you" in their blog description.
  • Gemini: foodies and very bubbly. Knows how to have fun. They don't like to be in one place/relationship for too long.
  • Cancer: either an emotional roller coaster or always happy. Protective of the ones they love.
  • Leo: knows how to make someone laugh. Thinks the world revolves around them. The one who wears the pants in a relationship.
  • Virgo: is super smart but thinks they're not. Very secretive. Knows more than you think they do.
  • Libra: either very sweet or very mean. Never the designated adult. If you need them, they're there for you.
  • Scorpio: can go from 0-100 real quick. Do not test them. Likes to live in their own world.
  • Sagittarius: easy to open up to but does not do the same for others. But they will open up to you when you least expect it.
  • Capricorn: good at arguing and debating. Acts like they always know what they're doing but is secretly very stressed.
  • Aquarius: doesn't know how to take a joke. Very logical and hypocritical. Smart af.(This ones hard for me sorry)
  • Pisces: very sweet on the outside but evil on the inside. Manipulative and is not easily persuaded. Their for you when you're there for them.
Signs based on personal experience:

(I’m a Sag btw and this post was made before I knew much about astrology lol)

aries: pretty nice and sweet, but can be misunderstanding assholes at times, so it takes some effort to know them but once u do they’re ok

taurus: personality is very cute, good with ppl, get excited easily, MEME TRASH, just rlly sweet in general like how tf??

gemini: don’t talk much, they’re not as 2 faced as ppl think they’re just better at hiding their real feelings, kind of distanced and aloof like idk why??

cancer: life is a party and they’re gonna OWN it, have a gr8 sense of humor, usuAlLY HAVE THE GREATEST LAUGHS TBH, may seem pretty rude on the outside but r literally sweet lil marshmallows

leo: great friend, hilarious, VERY BLUNT NO JOKE, can make pretty self deprecating jokes but also have great confidence, also: amazing hair like woW, meme trash

virgo: sarcastic, loves music like brO, HILARIOUS YO, socially awkward but once u get to know them they’re great so stiCK AROUND WITH THEM OK, not very open with ppl but dont let that make u think they’re rude

libra: very flirty (sometimes they don’t even realize it), loud mouths, HILARIOUS, very touchy feely with everyone, can’t hold a grudge for the life of them, might think they’re a bit annoying so pls take some time in ur day to assure a libra that they’re gr8

scorpio: intelligent, have very nice eyes, can either be super unfeeling or a hormonal pregnant lady (there is no inbetween), terrible listeners and comforters, loyal as hell tho

sagittarius: constant resting bitch face, very over confident, very dorky but act like they’re cool, people think they’re rude but tbh they’re really not all like that

capricorn: quiet, very artistic, basically the trope for “beware the quiet ones,” can be quite the partier, very good friend

aquarius: very very sweet people, great listeners, sometimes kinda passive, very artistic, HELLA CUTE, music is like a second language to them, the type of person that u wanna just sit down and gaze at the stars with

pisces: charming when they wanna be, bit of a loudmouth, can be extreme assholes, sometimes unaware that their actions can hurt others, immature at times, some of them can be rlly good friends tho

3

Mino’s thoughts before the diss battle with Team Brand New Music (trans)

anonymous asked:

Okay I'm sorry if you've answered this before but I saw in your last ask that you have your theories of who is making rbb, would you be able to share? I find the whole thing so intriguing and I'd love to know your opinion x

Look, I want to preface this with a disclaimer (because people tend to take speculation in this fandom as sworn affadavits) that these are theories, basically headcanons, and that I have very very little evidence for these theories. 

That being said, I think Harry, and Josh, and perhaps Niall, were responsible for the original RBB stuff (pre shut down). It seems to fit with the timing, the sense of humour displayed, and the context of the big gay war that was happening at the time (I was not around then, so please, this is me looking back, not my experience at the time). 

And I think that’s how RBB might have stayed, but someone else has clearly come along, towards the end of the asia leg/over the break/cardiff, and employed the bears strategically as a communication device. Now, considering I think Harry is part of the original team, for me there’s one obvious answer as to who that new person might be. Someone who is relatively sneaky, has a solid understanding of queer history (though obviously this could be Harry as well), an appreciation for the subtleties of comic book canon, a sneaky sense of humour, and who is whip smart enough to be able to make these connections without it being too obvious. Someone who has a history of fighting official narratives in any way they can. 

I’m not saying that I don’t think there aren’t a team of people groupthinking the bears and dressing them and putting them in place, devising the narrative etc etc, but the person who had that first, brilliant idea to use RBB as more than a fun joke/nod to the 1D lgbtqia+ community? The idea that screams of pillow talk theorising, a joke that suddenly became a very real possibility for reaching out to the fans? Well. If you haven’t guessed by now, my money is on Louis Tomlinson. 

WHY DON'T PEOPLE STAN SEOKMIN.

First of all, he is literal sunshine. His smile? Stop wars. His personality? Makes flowers grow.
Secondly, like, listen. Listen. Have you heard him sing? HONEY HIS VOCALS ARE NO JOKE. Voice of an angel 11/10.

LIKE COME ON PEOPLE SEOKMIN IS LITERALLY THE MOST PRECIOUS THING EVER PLEASE ACKNOWLEDGE HIM, HE IS SUCH A SWEETHEART AND IT HURTS KNOWING NO ONE EVEN PAYS ATTENTION TO HIM.