grantair

I’m so sick of this stigma that theatre geeks’ favorite musicals can’t be High School Musical or Les Mis or Wicked or Phantom or Hamilton or any other popular musicals. Like. There is a reason it is popular, and that’s because it’s good.

hi all!!! since this inktober i’ve found myself blissfully between one job ending and another beginning, i’m gonna have another crack at finishing a les mis comic. i’ll be doing a 1-2 page comic for each day and each prompt, then turning the whole thing into a little zine. so here’s a pile of amis to serve as cover art. see y'all october first!!

I love how 155 years after Les Mis was published the impact is so great that we are still gaining souls to The Cause™
Like I’ll be scrolling through tags or whatever and see people’s drawings and they’ll be like “started reading les mis for the first time and decided to draw Cosette,” or “I just watched Les Mis and why did no one tell me there were GAYS this is amazing"
Somewhere out in the universe Vicky HugeHoe is cackling with glee because even a century and a half later he’s still making people Fucking Miserable™

Les Mis jokes that will never not be funny to me
  • anything about the Parisian Sewer System Chapters™
  • Calling the book “The Brick”
  • “Valjean is 24601% done”
  • Any speculation on Les Amis’s first names
  • especially “tHEY WERE ALL NAMED JEAN”
  • Threatening to fight Victor Hugo’s ghost (usu. over Les Amis’s first names)
  • LES AMIS AS *insert something bizarre like garden gnomes*
  • Calling Victor Hugo “Vicky H”, “kink-shame deserving Vicky,” etc
  • AND I’M JAVERT 
  • That Les Miserables/Bee Movie crossover fanfic called Les Beeserables starring Barry B. Jolras 
  • bread memes
  • “Grantaire is canonically ugly” haha sure yeah right
  • “We never learn Javert’s first name”  “Yeah we do it’s Inspector”
  • EnjolrasXPatria fanfic 
  • Any post along the lines of “You idiots have forgotten Les Amis aren’t the main characters of Les Mis. The REAL main character is the Parisian Sewer System”

    Feel free to add more

We all know that Enjolras was on the barricade to fight for Liberty

And we know Combeferre was on the barricade to fight for Equality

And we know Courfeyrac was on the barricade to fight for Brotherhood


But Bahorel was on the barricade to fight for the right to exist beyond ‘class’

But Feuilly was on the barricade to fight for children without anything else

But Joly was on the barricade to fight for those choosing between medicine and food

But Jehan was on the barricade to fight for the right to live fully

But Bosset was on the barricade to fight for freedom of the future

And Grantaire was on the barricade to fight for his friends, the goodness in life

Me two years ago: *sends friend link to fic* hey you should try this! It’s really well written and has an awesome plot, and you can easily skip over the “adult” parts like I did! It’s a good length too, about 50k words, so it’s like reading a nice long boook :)

Me now: *shoving phone in friends face* YOU HAVE TO READ THIS RIGHT NOW ITS 2k OF PURE UNADULTERATED SMUT AND ITS FUCKING HOT AS LIVING HELL JUST SO MUCH S EX FUCKKKK

grantairely  asked:

tell me a magical story!

When the witch says “I can make you this spell, but it will cost you your name,” she doesn’t hesitate.


Instead, she says “Which name?”


And the witch smiles. “Most aren’t so clever as to ask. For that, I’ll let you choose which of your names you give me.”


*


“My child, my child,” says her mother when she brought home the spell, when she heals the little sister who was close to death. “What did you give up for this?”


“Nothing I didn’t choose to give.”


*

Keep reading

“Why does the les mis fandom obsess over les amis when they have no content and aren’t even the main characters???”

i mean idk about you but i can relate much more to young people suffering at the hands of society than i can about an old dude who yanked a child from the woods and carries wigs in his pockets

Les Misérables
  • Valjean: i stole fucking bread
  • Javert: five years
  • Valjean: i tried to check on my family you piece of shit
  • Javert: fourteen more
  • Valjean: im free
  • Javert: technically,,,, you're not,,,,, but ok,,,,
  • Bishop: hey u look like ur having trouble come over at my place
  • Valjean: fuck it
  • Valjean: *steals*
  • Javert: ffs you wouldn't be in jail if-
  • Bishop: no it's cool i gave him that shit
  • Javert: oh.
  • 20 years later or smth
  • Valjean: aye im mayor now
  • Fantine: i have a daughter you inconsiderate imbeciles
  • Fantine's boss and coworkers: fuck you
  • Fantine: i don't want to do this
  • Valjean: u don't have to
  • Valjean: hey kid u want some candy
  • Cosette: fuck yea
  • Thénardiers: you want her? go have her
  • 20 more years later i think
  • Éponine: i lowkey love you
  • Marius: im oblivious as shit. ooOO a HOT girl
  • Cosette: ooOO a HOT guy
  • Marius: hey, take me to her
  • Éponine: ok
  • Éponine: (kill me)
  • Enjolras: REVOLUTION
  • Grantaire: you're gonna get us killed, moron
  • Grantaire: (but you're my moron)
  • Les Amis de'lABC: we died.
  • Éponine: me too
  • Valjean: mY FUTURE SON IN LAW IS DEAD
  • Javert: sTOP R I G H T THERE
  • Valjean: *gives Javert guilt trip*
  • Javert: oh
  • Javert: oh shit
  • Javert: *kills himself*
  • A year later I think
  • Marius: all my friends are dead
  • Cosette: i love you
  • Marius: love u too
  • Valjean: im dying
  • Cosette: please,,,, god,,,, no,,,, enough people have DIED already
  • Fantine: hey old pal. ur awesome
  • Éponine: u protected my crush. ur awesome
  • Bishop: ur awesome
  • Everyone: we're all awesome!!