gadoh

2

Gadoh
dibintangi oleh Zahiril Adzim, Namron, Nicholas Liew Davis, Amirul Affendi

::Sejujurnya, cerita ni patut ditayangkan tapi dihentikan tanpa alasan yang konkrit. Cerita ini memang tepat menggambarkan situasi di sekolah-sekolah Malaysia (kebanyakan), sebab isu perkauman bukan isu baru, isu ni dah lama, tapi masih belum ada jalan yang betul-betul dapat mengikis perkauman, sikit-sikit ia masih ada di dalam setiap individu.
::Terbaik selepas cerita-cerita dari Allayarhamah Yasmin Ahmad.

Hari ni ade orang tuduh aku bukak rahsia dia depan orang ramai.
Budak tu tak puas hati,datang tarik baju aku.
Tanye aku kenapa bukak rahsia dia.
Nak cari gadoh apesal.
Ko ade bukti ke?
Ko serang semua budak yang tahu rahsia ko.

Ko yang start dulu main ‘True or Dare’.
Ingat kami nak main ke?
Korek rahsia orang.
Tanya soal hati.
Seronok kenekan aku dengan dia.
Kenekan orang lain.
Kami sabar.
Bukan sekali,tapi banyak kali.

Bila kene atas batang hidung sendiri,ko mengamuk tak tentu pasal.
Ko baru kene sekali.
Adil ke?

Kalau kau lempiaskan nafsu amarah ko kat kiteorang tadi,aku tak teragak-agak tumbuk ko.
Kawan ke ape,bila dah 'cross line’,aku tak bagi kompromi.

Kami pun ade perasaan.
Kami ade perasaan marah.Tapi kami sabar.Kerana marah itu datang dari syaitan.

Ingat.
Bila bergurau kenekan orang,tanggung risiko yang ko akan jadi bahan gurauan orang.
Suka ke tak.Itu skripnya.

Nak orang hormat ko.Ko kene hormat diri sendiri dengan hormat orang lain dulu.Ingat tu.

hari ini aku jatuh . air mata aku jatuh . semua jatuh . hari ni juga aku sedih . sedih teramat sangat . sebab dah lebih seminggu kau tak bercakap dengan aku … aku aku sedih sebab aku asik mimpi yang menyedihkan … aku rindu nak borak dengan kau . aku rindu adik aku dekat seremban . Aku tak tahu apa salah aku . tapi aku tengok macam kau tak maafkan aku . aku dah cuba borak dengan kau tapi kau buat tak tahu je . siapa tak sedih gadoh dengan kawan sendiri . kawan yang dulu pernah kita rapat sekarang jadi orang asing . sejujurnyaaa Aku rindu kau kawan 😔… (at aku tak kuat)