for baru

anonymous asked:

Ka choqi apa pendapat kaka apabila ada seorang lelaki yang berpisah dan menjauh dari seorang wanita untuk kebaikan? Dia menjanjikan untuk menghalalkan, dan menunggu beberapa tahun untuk hal itu. Apakah saya harus percaya hal itu dan menunggu? Atau hal itu hanya omongan semata, karena yang bisa dia janjikan saat ini hanya sebatas perkataan?

LAKI-LAKI YANG MENJAUH DAN BERJANJI


Pendapat saya, sungguh luar biasa, bagi laki-laki yang berpisah dan menjauh demi kebaikan. Karena melakukan kebaikan sambil mengorbankan perasaan, adalah hal yang sangat berat.

Tapi kalau dia melakukan janji untuk menghalalkan, apalagi sampai menanti wanita untuk menunggu, saran saya tidak perlu banyak berharap pada janji laki-laki tersebut.

Seiring berjalannya waktu, hati manusia itu bisa berubah-rubah. Seorang laki-laki berani berjanji pada wanita, karena saat itu dia berjanji dengan perasaannya. Dan ketika seorang laki-laki mematahkan janjinya, sesungguhnya dia mematahkannya dengan logika.

Banyak teman saya yang dijanjikan akan kembali, namun tatkala pasangannya sudah menemukan kehidupan yang baru, ia pergi dengan pasangan lain. Karena pada saat itu, dia sudah menemukan dunia baru, dia sudah menemukan tujuan hidup baru, dan dia sudah menemukan kenyamanan dari orang yang baru.

Kalau dia berjanji akan kembali dalam 1 atau 2 hari, mungkin bisa. Kalau dalam tahun? hmm, berapa banyak orang baru yang akan bertemu? Berapa besar perubahan lingkungan yang membuat dirinya berubah?

Maka, saran saya, jangan banyak berharap. Cukup berdoa saja sama Allah, semoga diberikan yang terbaik. Apalagi kalau sekarang kita sendiri masih jauh dari kata “menikah”, saran saya jangan banyak memikirkan laki-laki yang bahkan belum tentu jadi suami kita. Masih banyak waktu yang bisa digunakan untuk hal produktif lainnya.

FYI, tidak hanya laki-laki yang berjanji saja loh yang tidak menepati janjinya, banyak pula wanita yang bilang dia mau menunggu, tapi akhirnya jadi dengan laki-laki lain karena dia tidak sabar. Maka sekali lagi, jangan berharap pada manusia. Karena pada manusia lah, banyak muncul kekecewaan

Jangan pernah menutup pintu jodoh, hanya karena ada orang yang berjanji dengan kata-kata, tapi tak bisa memberikan bukti nyata. Semoga dipertemukan dengan pasangan yang luar biasa ya.

Lagi sayang-sayangnya,
Lagi cinta-cintanya,
dinasehatin gak denger, Tuhan dilupain.
Giliran tersakiti oleh sayang dan cinta itu aja baru minta nasehat supaya move on, supaya kuat, trus ingat Tuhan.

“Tuhan, begitu berat kurasa, begitu sakit kutahan, mengapa tiada yang mencintai aku dengan tulus Tuhan.”
Mendadak jadi penyair patah hati,
Mendadak ingat sama Tuhan.
Selama ini padahal dihatinya terisi si makhluk, bukan Sang Khalik. Pas tersakiti aja baru diganti si makhluk sama Tuhan.
Dikira handsaplast kali.

—  Sedia payung sebelum hujan.
Pagari hati sebelum terluka.
Gimana caranya?
Isi hati dengan Sang Khalik, jangan mencintai makhluk melebihi cinta kepada Sang Khalik.
Bisa bahaya.
Kursi Prioritas

Duduk di kursi prioritas itu penuh rasa was-was, karena sering merasa tak pantas. Meski kosong, pas masuknya udah saling dorong tetep aja berusaha cari tempat lain yang masih lowong. Kalo ternyata ngga ada, berdiri pun ngga masalah, hati tetap plong. Karena saya belum lansia, belum hamil, belum membawa anak, dan juga tidak memiliki kecacatan yang darurat.

Itu duluuuu…..

Sekarang sudah beda sejak berbadan dua. Baru masuk gerbong wanita, siapapun seperti berinisiatif untuk tidak membiarkan saya berdiri lama. Baik petugas maupun penumpangnya, dari anak-anak sampai orang tua. Duh, segan nian diri ini sebetulnya. Tapi masa iya, di saat orang-orang begitu perhatiannya pada calon manusia yang saya bawa, lah saya sendiri cuek saja? Tentu tidak…!

Saya tahu kursi prioritas itu bukan untuk saya. Tapi untuk sebongkah daging yang sedang berjuang hidup di dalam sana. Ah…orang-orang sebegitunya….#terharu #tersipu #tapimasihmalu-malu

Di momen seperti itu kadang saya berpikir, mungkin memang sudah waktunya saya merasakan menjadi “prioritas” diantara yang lain. Disamping berpesan pada yang di dalam, bahwa banyak orang yang menyayanginya, maka kelak jadilah orang yang menyayangi sesama… ^_^


.
Jakarta, 29 Maret 2017

Happy White day, animal!baru-style! Because the M!A might be over, but the thirst is eternal–

I’m using this chance to talk about the blog a bit. Under the cut for all yall interested in just the drawing, boop de doop~

Keep reading

book rec

Do you like Ninefox Gambit and/or the Imperial Radch series?  Are you looking for something new to read?  I just finished The Traitor Baru Cormorant by Seth Dickinson and if you liked those books you will probably like it too.  (I wouldn’t really classify it as Fantasy or SciFi, the genre’s hard to pin down.)  Here is the cover:

[Image description: a book cover that is mostly black with some bits in the background that look like stars.  There is a woman’s face in the foreground, that is shattered, like a porcelain mask.  It has the title, the author, and a quote from NPR calling it “literally breathtaking”.]

And here is the Amazon blurb:

The Empire of Masks is coming, armed with coin and ink, doctrine and compass, soap and lies. They will conquer Baru’s island, rewrite her culture, criminalize her customs, and dispose of one of her fathers. But Baru is patient. She’ll swallow her hate, join the Masquerade, and claw her way high enough up the rungs of power to set her people free.

To test her loyalty, the Masquerade will send Baru to bring order to distant Aurdwynn, a snakepit of rebels, informants, and seditious dukes. But Baru is a savant in games of power, as ruthless in her tactics as she is fixated on her goals. In the calculus of her schemes, all ledgers must be balanced, and the price of liberation paid in full.

Anyway it’s good, I liked it, it’s got some gay shit–although also some pretty vicious homophobia, be warned–and it’s exactly the sort of complicated “other world’s politics” book that I love.  Yeah.  Just thought people might enjoy it.

みんな、新年あけましておめでとうございます 2017!Happy New Year 2017 to everyone! Selamat Tahun Baru 2017 semua orang! Bonne année 2017 à tous!

Kaburagi Kiyokata 鏑木 清方 (1878-1979)

Harusō 春装 (Springwear) (with a Kweepie doll) from 國民新聞 (National newspaper) appendix - Japan - 1917

The Uchiha's Names Auto Corrected

Madara = Mascara
Obito = Photo
Fugaku = Frugality
Yakumi = Yakima
Yashiro = Yoshi
Izuna = Irina
Sasuke = Assume
Itachi = Hitachi
Sarada = Sagrada
Naka = Baka
Naori = Maori
Baru = Bari
Rai = Rain
Tajima = Yakumi
Mikoto = Mojito
Indra = Install
Inabi = Inability
Tekka = Tells
Hikaku = Hokkaido
Setsuna = Destination
Kagumi = Laguna
Shisui = Shiki
Taiko = Tailored

My daily problems smh
8

The Traitor Baru Cormorant, by Seth Dickinson

Baru Cormorant believes any price is worth paying to liberate her people-even her soul.

When the Empire of Masks conquers her island home, overwrites her culture, criminalizes her customs, and murders one of her fathers, Baru vows to swallow her hate, join the Empire’s civil service, and claw her way high enough to set her people free.

Sent as an Imperial agent to distant Aurdwynn, another conquered country, Baru discovers it’s on the brink of rebellion. Drawn by the intriguing duchess Tain Hu into a circle of seditious dukes, Baru may be able to use her position to help. As she pursues a precarious balance between the rebels and a shadowy cabal within the Empire, she orchestrates a do-or-die gambit with freedom as the prize.

But the cost of winning the long game of saving her people may be far greater than Baru imagines.

Due to popular demand here’s my top three fantasy works/sagas. The list is from the oldest to the newest.

The Elric of Melniboné saga by M. Moorcock

This is a bit classical, I get it, but you have no idea how many self-professed fantasy lovers I’ve met who have never read (or even heard of) this saga. But if you’re a metalhead, you may have heard of him. Grandfather of all badass white-haired, pale fantasy characters, you would not have the Targaryens without him. Elric is the original fantasy anti-hero: prince of a decaying but powerful civilization, he is a weak albino who is powerful in the use of magic. Later in the books he gains the famous evil sword Stormbringer: it gives Elric strenght and power by sucking the souls of the people he kills. In these series it’s not the balance between good and evil that matters, but between law and chaos. Elric is a servant of Arioch, a chaos god, and has a legacy of cruelty and immense power. And yet, he leaves his homeland…

The Fencer Trilogy by K.J. Parker

A fantasy story with no weird creatures, and a very rational use of magic that even non-fantasy readers would love. Bardas Loredan is a fencer-at-law, aka what in his world constitutes a lawyer. Controversies are solved by having the two lawyers duel. In the first book he escapes death after a very harsh duel and he decides to quit and open a fencing school… but he still has to deal with a lot of trouble from his family, from a curse and from the barbarians of the plains who decided to lay siege to his towns. Bardas “I’m too old and tired for this shit” Loredan is completely different from the aforementioned dramatic and sad prince Elric. He is a common man. What is striking of these books is the deep knowledge of politics, intrigue… and weapong manufacturing. In the preface of the second book -in which Bardas becomes a bow maker - he states he built all the bows mentioned in the book, except for one. You’ll find out why.

The Traitor Baru Cormorant by Seth Dickinson

Known also only as “The Traitor”, it is again a book that could be very well enjoyed even if you aren’t a fantasy person, because magic and fantastic creatures aren’t present, it is only set in a fictional land and the technology level is medieval. Baru Cormorant is a young dark skinned girl who grows up in the fishing islands of Taranoke. The Empire of Masks comes to her country and conquers it through the power of money and commerce when she is still a little kid. The masquerade brings schools, medicine and vaccines, but also a doctrine which looks like eugenics, and it advocates for what we would call “traditional” families, with a man and a woman. Homosexuality is punished and so are other forms of families. Baru has one mother and two fathers, and when one of her fathers disappears, likely killed, she comes up with a plan. She joins the local Masquerade school and becomes a very good student. She aces her exams because she dreams of visiting Falcrest, the Empire, and saving her country from within. She wants to create a change. Instead she is sent to Aurdwynn, a northern country, as imperial accountant. She suspects it may be a test of her ability, and she is ready to ace this test too. But at what price? Don’t get fooled, Baru is definitely another antihero: we may agree with her goals, but her strategies are… not nice. Not at all. This is the kind of book that punches you in the guts and you are happy about it. Politics, economics, intrigue, a ton of important and interesting female characters of all colors and sexualities, this is what Game of Thrones is trying to do only done far, far better.