IED

6

Scilla concept, 2017 (2030). A collaboration between students from the Istituto Europeo di Design (IED) in Turin, with Pininfarina and the editors of Quattroruote magazine to create a vision of a car from 2030. The Scilla seats 2 in tandem and has semi-autonomous capabilities. Each wheel is designed to house an individual electric motor

8

What a difference 52 years makes Alternating pics of Abarth 850 Coupé Scorpione, 1959, by Allemano and Abarth Scorp-Ion, 2011, by IED. Allemande’s version of the Abarth 850 was designed by Michelotti and sold in tiny numbers due to its high price (the same as a Alfa Romeo Giuletta Spider). It was based on the Fiat 600 but with an Abarth modified 833cc engine. The Scorp-Ion was an all-electric concept designed by students at the Istituto Europeo di Design

anonymous asked:

I'm writing a male Hispanic character in high school with anger issues. He's known to take his anger out on the MC, but I'm worried that I might be feeding the "people with mental issues are violent and aggressive". How do I make his condition as medically accurate as possible?

First I’d like to note that not everyone with anger issues has a mental illness. Some people are just assholes. You don’t have to give your character a diagnosis to justify violence and aggressive behavior. Only give a diagnosis if they fully meet the criteria for that diagnosis. See also my past post on this topic here.

If you do decide to go through with giving your character a diagnosis, there are a couple options. Check out my summaries of the criteria for Intermittent Explosive Disorder and Oppositional Defiant Disorder here.

There are two other diagnoses that could apply, but they come with a lot of other symptoms and implications than just “anger issues.” If your character is over 18, they could be diagnosed with Antisocial Personality Disorder (see here), and if your character is under 18, they could be diagnosed with Conduct Disorder (see here).


I also have a question for you. Is this character the only one in your story who has a mental illness? Because if he is, yes, you are promoting the “mental illness = violent” trope. If you don’t want to fall into that trope, add characters who have mental illness who aren’t violent. Maybe even have your MC have a mental illness.


Disclaimer // Support Scriptshrink on patreon!

so i’ve noticed that literally NO ONE talks about intermitten explosive disorder and it makes me pretty uncomfortable and sad because imo if anyone needs support its explosive people
i don’t think its fair to ignore an entire mental illness no matter how unsavory it seems
ied has a very high rate of self harm, property damage, and verbal abuse
ied can incorperate physical assault
if you’ve never dealt with serious anger issues you will never understand what it’s like to lose control like that, you will never know what it’s like to want to destroy everything in an entire room just because you can’t tie your shoe correctly, you’ll never understand what it’s like to choke someone over not getting to use the bathroom first
people refuse to offer support to ieds who want therapy and want medication and want balance in their lives and thats not fair because it’s just as out of their control as your anxiety or depression
do you think anyone WANTS to live like that? you think anyone wants to blow up at the tiniest, stupidest things? you think anyone really wants to destroy entire friendships over one poorly worded sentence or misconstrued gesture?
love people who can’t love themselves
help people who break the bones of the hands that hold theirs
everyone needs help sometimes, please be patient with everyone and especially those who are typically shunned, ignored, and more often than not demonized

dont reblog unless u were professionally diagnosed

Decoded (Stiles Romance Sequel) ~Chapter 5~

Originally posted by dylvmas


I made my way in through the hall and into Stiles’ bedroom, crossing my arms as I reached his open door.

“I see you got an upgrade,” I commented as he set up a clear board in the middle of his room.

“Yep, it’s a new and improved Detective Board,” he simply answered, standing back to take a look at his work.

“And you already started placing some of the pictures into place,” I said, making my way next to him.

“Yeah. The Walcotts,” he began. “They were the firsts. At least the first that we know about.” Stiles gripped at the red tape built in on the side of the board and taking up a picture of a teenage boy. “Formers: Sean, his brother, and their parents.”

“They were the family murdered by the axe murderer?”

“Yeah, make that a professional assassin called the Mute,” he continued placing a drawing of the axe murderer next to the pictures of the Walcotts. “Weapon of choice: a military tomahawk.”

“You make it sound like I asked for a debriefing,” I chuckled as I looked to him. He smirked slightly as his eyes flickered onto my own.

“Practice.”

Keep reading

The BBC called this device a mortar. I would rather describe it as a bomb with a directional blast (explosively formed projectile).
.
It consists of a casing (scavenged), #8 detonator (used in mines, quarries, and demolitions sites), explosive charge (semtex; Tá na meáin táirgeachta againn, faoi dheireadh), and pieces of angle iron (from wherever building materials can be found).
.
When the detonator pops, it causes the semtex to explode. The casing provides some resistance, and the blast follows the path of least resistance– which is to push the angle irons (which have been taped and plastered, overlapping, over the square front of the device), away from the casing and toward the target at very high speed.
.

Demystifying the DSM-5: IED, ODD, CD

Let’s take a look at how an evil or excessively awful character could be expressed, using the criteria of the disruptive, impulse-control, and conduct disorders chapter of the DSM!

Under the jump because it’s a looong post.

Keep reading

Kembali Untuk Merindu

Ramadhan udah di penghujung. Berbagai macam reaksi orang-orang untuk menuju bulan syawal, terutama bahagia. Karena dapat merayakan hari kemenangan bersama keluarga, dapet THR dari mana-mana, liburan ke mana-mana, dapet atau akan memiliki sesuatu yang baru dan lain-lain. Tetapi nggak selalu senang dan bahagia yang akan dirasain untuk menyambut lebaran, ada beberapa orang yang juga sekaligus merasakan suatu kesedihan dibalik rasa bahagianya di hari raya nanti. Orang-orang ini adalah hamba-hamba Allah yang pasti jiwa dan hatinya selalu padaNya. Mereka percaya bahwa mendapat ridhoNya adalah yang pertama, yang akan mengantarkan dan memudahkan segala urusannya di dunia.

Dulu waktu awal ramadhan niat hati bertekad untuk mengkhatamkan Al-Quran, tapi sekarang sampai di penghujung ramadhan pun, sepertiganya pun belum sampai. Belum bisa menyempurnakan qiyamul lail bahkan Itikaf pun baru satu malam. Sholat wajib yang terkadang tidak berjamaah bahkan telat hingga di waktu akhir, sholat tarawih yang banyak bolong, sholat sunah yang banyak tidak dikerjakan. Dan juga uang lebih yang belum tersalurkan. Semua itu adalah karena urusan dunia yang sibuk padahal sebenarnya banyak yang tidak perlu sehingga menjadi sia-sia, tidak memaksimalkan bulan ramadhan ini, bahkan sampai di penghujung pun.
Itu semua adalah cerminan diri gue sendiri pula.

Gue bukan golongan orang-orang mukmin yang sempurna, gue masih mementingkan dunia daripada akhirat, gue masih jauh dari sunah-sunah Baginda Rasulullah SAW. Apalagi golongan orang-orang yang akan menangis ditinggal perginya ramadhan, karena bulan yang penuh berkah akan segera berakhir. Tapi gue sedih. Sedih bukan karena ditinggal oleh bulan ramadhan, sedih bukan karena mengharap lebih untuk bisa mendapat banyak berkah dan pahala di bulan suci ini. Nggak. Sampai sekarang aja gue nggak bisa memanfaatkan bulan ramadhan dengan maksimal. Bukan itu. Tapi gue sedih dan takut akan suasana yang akan berganti setelah ramadhan dan idul fitri nanti. Gue selalu suka dengan suasana di bulan ramadhan, di bulan ini benar-benar dirasakan bagaimana Islam itu memang agama yang paling damai dan indah.

Setiap harinya masjid selalu diramaikan oleh orang-orang yang melaksanakan ibadah wajib dan sunah. Lantunan ayat-ayat suci Al-quran yang banyak dikumandangkan di mana-mana, indah, merdu, sejuk, dan menenangkan hati. Banyak majelis-majelis yang bermanfaat, di mana banyak ilmu yang bisa diambil. Kebersamaan yang sangat kuat antar manusia di mana kita bisa selalu saling berbagi dan menghargai. Irama sahur oleh pemuda-pemuda yang bersemangat sekali membangunkan sahur. Menikmati kebersamaan sahur dan berbuka bersama keluarga, saudara, sahabat dan teman-teman, yang jarang sekali kita lakukan di hari-hari biasa. Teman-teman yang tadinya jarang sekali mencari pahala, di bulan ramadhan menjadi lebih rajin beribadah. Hal-hal kemaksiatan menjadi berkurang. Tidak ada asap rokok di siang hari. Suasana kerja dan kuliah menjadi lebih santai tanpa mengurangi keseriusannya. Dan masih banyak lagi hal-hal yang pasti dirindukan di bulan suci ramadhan ini. Yang tidak ada habisnya jika dibicarakan.

“Ma, pa.. adek ngga apa-apa puasa terus, asal bisa selalu sahur dan buka puasa bareng terus kayak gini, banyak makanan enak, suasananya enak, begini terus.” Seorang anak yang menceletuk berbicara kepada keluarganya ketika sedang menyantap sahur bersama keluarganya.

Siapa yang tidak akan rindu di bulan ramadhan nanti? Bahkan orang kayak gue pun yang belum sepenuhnya dalam keistiqomahan akan sangat merindu. Gue yakin kalian pasti merasakan hal yang sama, bahkan untuk yang non muslim, yang sudah merasakan di hatinya indahnya di bulan ramadhan ini, pasti akan rindu. Semoga kita semua akan dipertemukan kembali dengan bulan ramadhan yang indah ini. Aamiin ya Allah..

Tidak ada yang pasti atau bisa menjamin bahwa kita semua akan dipertemukan kembali dengan bulan ramadhan. Walaupun kita berharap tetapi alangkah lebih baik, kita selagi masih ada waktu bisa memanfaatkannya. Mari kita mulai berubah dari sekarang. Tidak ada yang terlambat. Bukankah Islam agama yang mudah dan indah? Bukankan Allah adalah Yang Maha Pengasih?

Emang ilmu agama gue nggak tinggi-tinggi banget, tapi gue punya kepercayaan. Di hari-hari terakhir ini gue ingin mengejar berkah yang masih tertinggal di bulan ramadhan ini. Niat dari hati diiringi dengan kesungguhan, kita sama-sama pasti bisa. Kita sama-sama ingin berhijrah. Yuk kita mulai dari sekarang..

Dan akan berakhir sudah rentetan berkah tanpa akhir

Surga dunia akan hengkang untuk sementara dan derita dunia akan segera kembali

Mengalir air mata para hamba yang selalu berharap singgasana

Alunan senandung indah akan bergelantung bagai burung yang bingung

Satu dalam perbedaan. Harta dunia yang paling berharga akan mulai memudar

Purnama yang hanya bagian dari seribu bulan akan digantikan matahari yang sudah menunggu di timur

Sang hina akan merindukannya, berharap kembali ke dekapan Sang Pengasih

Masa depan masih bias, dalam rahasia Sang Ilahi, tetap menanti purnama dari seribu bulan untuk kembali

Pekalongan, 28 Ramadhan 1438H

Intermittent Explosive Disorder

I’m a trigger. One wrong word and I’ll explode. Explode all over you. Destroy everything in my path until my knuckles bleed and my skin burns. There’s a fire in my gut, just waiting to let go. Waiting for it to take over my mind and race through my veins.
I feel powerless. I need to punch and kick, prove I’m not weak. So I do. I destroy my belongings, my home. Nothing seems enough so I keep going. Picking up and throwing, stomping, punching, kicking, scratching at my skin until my skin is bright red, smashing… destroying. Only stopping when the tears escape my eyes and I fall into a ball on the floor. My breathing rapid as it escapes. I’m shaking, pulling my arms and legs close to keep them from the biting coldness of reality. I feel like death, I feel empty. Like if I stay here no one will notice, no one will care. My fingers claw through my hair. Part of me wants to let go, thrash around and fight the other half wants out, just to be normal, not to take these pills and not to feel like I could kill. Nothing seems to work but eventually I stop. My breathing is slow and my heart beating loud in my chest but steady. I want to change, but this is the reality, this is my life. My life with IED.

listen if you’re afraid of people with intermitten explosive disorder just think how scary is must be to be the person who HAS IT

IEDs have to constantly worry if they’re going to hurt someone they love or if they’re going to break something important to them or if they’re going to end up getting into a fight and getting arrested or what any number of other very scary consequences they could face for acting out

it’s scary to be around someone who is out of control but it’s more terrifying to be the one who is out of control

dont reblog unless u were professionally diagnosed

US Army Private First Class Tyler R. Iubelt. 12 NOV 2016.

Died of injuries sustained from an IED attack in Bagram, Afghanistan while deployed in support of Operation Freedom’s Sentinel. Iubelt was assigned to Headquarters and Headquarters Company, 1st Special Troops Battalion, 1st Sustainment Brigade, 1st Cavalry Division, out of Fort Hood, Texas.