Avatar

𝐁𝐫𝐞𝐚𝐭𝐡𝐢𝐧

@paroledibukowski-blog

16 yo

Little reminder:

  • drink if you need to.
  • stop for a second and stretch if you need to.
  • just let it all out and cry if you need to.
  • do your homework if you still need to.
  • learn for tests if you need to.
  • eat if you need to.
  • sleep if you need to.
  • read if you need to.

Just do whatever you need to do. Do it. You won’t do it later, maybe you’ll forget it but now you can. Just do it!

A skull, graven in the floor...

Today I visited the Santa Maria della Vittoria Church in Rome, where we fannibals can find something very familiar…

Santa Maria della Vittoria (English: Our Lady of Victory) is a Roman Catholic titular church dedicated to the Virgin Mary. It was begun in 1605 and completed in 1626 by the architects Carlo Maderno and Giovanni Battista Soria.

The Church is designed with a Baroque style and it is also famous for housing a Bernini’s masterpiece, Ecstasy of St. Teresa, situated on the Cornaro Chapel, where our beloved “skull, graven in the floor”, reminder of mortality, is placed. 😊

And there is his little brother too 😆

Hope you like it! ❤

😍😍😍😍

Avatar
matto77

Antonio Canova, Endimione dormiente, 1818-22

La Biblioteca dello Pseudo-Apollodoro scrive che la ninfa Calice ed il re Etlio ebbero un figlio di nome Endymion il quale guidò in seguito la popolazione degli Eoli dalla Tessaglia in direzione sud fino a fondare Elis; ma altri giungono ad affermare fosse in realtà uno degli innumerevoli figli di Zeus. Era d'insuperabile bellezza e capitò che anche la Luna s'innamorò di lui.

Zeus gli permise di scegliere la sua sorte e lui volle poter dormire per sempre, immortale e senza età.

~Artemis. Date: Mid-4th century B.C. Medium: Bronze Provenance: Athens, Archaeological Museum of Piraeus

Artemide (in greco antico: Ἄρτεμις, Ártemis) è una divinità della religione greca, dea della caccia, degli animali selvatici, del tiro con l'arco, della foresta e dei campi coltivati; è anche la dea delle iniziazioni femminili, protettrice della verginità e della pudicizia. Figlia di Zeus e Latona e sorella gemella di Apollo, è una dei dodici Olimpi e la sua origine risale ai tempi più antichi[1]. Fu più tardi identificata come la personificazione della Luna crescente, insieme a Selene (la Luna piena) ed Ecate (la Luna calante). Assieme ad Atena ed Estia, era una dea vergine, armata di arco e frecce d'oro, dimorava nei boschi con i suoi affidabili cani da caccia e con uno stuolo di ninfe.