paipe

instagram

Tengok perangai bro ni…kita baru nak amik hati suami kita mlm smlm dgn segelas air masak dia pulak yg merasmikannya. Pdhal kat luar ada 1 mangkuk air xnak pulak dia minum pdhal air tapis okay! 💁 bukan air paip. Perangainya la si bro ni. Rindu sgtla tu dgn daddy dia smpi nak minum 1 cawan 😬🙈
.
#hasanahsharing #BROismyname #BROisnasanahscat #BRO #BROloveit #sharingbyhasanah #justsharing #allaboutBRO #catsofinstagram #instacat #catlover #animalover #welovecat #BROsharing #sharingiscaring #mainecoonmixbreed #happiness #happything #Hasanahloveit #ImahappyCAT #BROinjb #BRO1year4month

New Post has been published on The Rakyat Post BM Version

New Post has been published on http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/01/27/mahb-nafi-klip-video-paip-bocor-berlaku-di-klia2/

MAHB nafi klip video paip bocor berlaku di KLIA2

KUALA LUMPUR, 27 Januari: 

Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) menafikan kejadian paip bocor sehingga menyebabkan runtuhan bumbung bangunan yang tersebar menerusi satu klip video hari ini, berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2).

Pegawai Komunikasi Korporatnya, Faisally Ahmad Rusdy berkata, kejadian itu juga bukan berlaku di mana-mana lapangan terbang di negara ini, sebaliknya, ia difahamkan berlaku di sebuah pusat beli-belah di Kuching, Sarawak.

“Saya menafikan kejadian itu berlaku di KLIA2 atau mana-mana lokasi lapangan terbang di negara ini.

“Saya tidak tahu macam mana boleh ada pihak yang cuba mengaitkannya dengan kami,” katanya ketika dihubungi The Rakyat Post, pada Selasa.

Klip video yang tersebar menerusi aplikasi WhatsApp petang tadi, menunjukkan bumbung bangunan yang dilihat seperti keadaan di dalam sebuah pusat beli-belah, tiba-tiba runtuh, dipercayai akibat kebocoran paip dalam bangunan berkenaan.

Seorang lelaki dilihat sempat meletakkan tanda amaran di kawasan paip bocor itu, sebelum bumbung tersebut runtuh.

Bagaimanapun, tidak ada mangsa cedera dalam paparan video selama 19 saat itu.

Pautan video:

https://www.youtube.com/watch?v=0bE6NDKzAQU

…from the Great Folding Line of Backyardius travel northwards upstream along the Paipes of Sanitario to the fork of four at the crossing over the mighty Dounpaipes of Rectangularium and it is there on the Bricked plains that lie twixt the darkened Windowovkitchen and the Eaves of Standarddezign thou shalt encounter tha Holy Pyramid of Glaizzed Brix that Dave’s brother’s mate had left over from the Harrison renovation #youcantmissitmate #adventuresbeyondtheouterworlds #woebetide by uglymelbournehouses http://instagram.com/p/yWzdhrujP8/

Kisah Kotak

Waktu petang. Aku berasa bosan. Aku tgk jam kat dinding. Baru pukul 4. Bebudak lain tak keluar main lagi. Aku bangkit dari berguling-guling depan tv3 yang sedang menayangkan filem Bobby. Aku ke belakang rumah. Ting! Main masak-masak lah.

Periuk kuali berkarat hasil kutipan buangan org aku capai dalam stor belakang rumah. Hurmm. Batu bata xde nk buat tempat letak kuali. Hah! Ade cangkul. Aku cangkul lubang. Aku cangkul dalam dalam nanti senang buat unggun api. Nanti kalau angin datang, tak mati api tu.

Aku cangkul dan terus mencangkul. Ketang! Bunyi ape tu? Harta karun? Kalau betul harta karun, dah kaya aku ni. Batu je kot. Aku teruskan mendalamkan lubang..

Gebuuuuushhhh!!! Air terpancut keluar. Hah sudah. Kena paip air. Air mula mencurah keluar.. Aku cuba kambus balik ngan air. Aku lekas masuk balik dalam rumah. Beritahu mama. Mama bengang! Siap lah Papa balik nanti.

Aku tinggalkan paip yang bocor di belakang rumah dan mula bermain depan rumah. Pukul 5 petang. Kedengaran bunyi yang biasa aku dengar tatkala ketika ni. Papa balik. Muka memang tgh marah. Samlai je di rumah. Aku kena kejar ngan Papa. Dia marah seba aku habis satu berek staff takde air. Aku lari keluar pagar rumah. Papa kejar. Aku lari masuk dalam kawasan kelapa sawit. Papa kejar naik motor pulak. Aku perasan jiran cina sbelah rumah aku tgh menyaksikan kejadian ini. Aku tak tahu nak lari mana. Aku lari masuk ke dalam kawasan rumah balik.

Sampai depan rumah aku tak tahu nak buat apa. Aku pasrah. Papa dah merah muka. Dia ambik kotak kosong yang aku main tadi. Dibalunnya aku dengan kotak itu sampai hancur. Dia bebel-bebel tapi aku tak faham ape yang dia katakan. Aku masih dalam keadaan fetus. Sakit.

Disebabkan kejadian itu. Aku belajar sesuatu. Kalau takde pasal jangan cari pasal. Kejadian kotak hancur memang terpahat dalam otak. Aku berterima kasih pada Papa aku kerana pengajaran yg dia berikan itu aku mula berhati-hati bila nak buat sesuatu.

Kami duduk sini di #TirNaNog hotel. Harganya Rp752,000 lebih kurang RM217 untuk satu malam. Internet laju, servis terbaik. Di #GiliTrawangan ni air paip di bawa hari-hari ke sini secara manual guna bot. Jadi kena berjimat cermat dan room service hanya dilakukan bila korang letak kunci dekat reception.

Esok pindah hotel lain yang ada private pool dalam bilik plak (nak merasa kan) nama #BlackPenny harga Rp900,000 lebih kurang RM260 satu malam. Sebelah Tir Na Nog ni je lokasinya. Sampai jeti ingat tau sila belok kiri.

Oh ya, terserempak dengan @syafienaswip tadi tengah bercanda di tepi kolam. Dia pun lepak Tir Na Nog. Enjoice ur holiday brader #ohmediasesatdilombok (at Tir Na Nog)

Tercari2 penapis air terbaik utk anda sekeluarga??? Apa kata anda dapatkan 1 set get clean water pitcher
Penapis air hebat dari shaklee!! ▪ Mudah alih,senang dibawa kemana sahaja
▪ tahan lama
▪ disertakan dengan 3 blok penapis isian semula ▪ Menjimatkan masa
▪ meniimatkan kos belian air bertapis di mesin2 air bertapis / pembelian botol mineral

Pasti x menyesal kalau beli
1 blok penapis menapis 80 gelen air @ 303 liter air tauuuu
Hanya buka paip air & tapis
Anda akan dapat air bertapis yg halussss dan lazat rasanya

Jom borong segera!!!
Pm/whatsapp 0192638675
www.mommylizz.com

#shakleeeffect #shaklee #malaysia #supplements #sayajual #bazaarpaknil #sayajualshaklee #onlineshoppe #online #suplimen #mommylizz #murah #promosi #terbaik #hebat #kecantikan #sihat #healthylifestyle #getClean #waterFilter #waterpitcher #penapisAir #airBersih #airberkarat #airKarat #home

UP ALTAS AVENTURAS

Sete vezes passaram
sete vezes eu vi
anunciando em frenesi
leste, oeste, norte, sul
vermelho e azul

Quatro vezes passaram
me desconcentrando
do que seguíamos 
conversando
sobre rotina e planos
frustrações e enganos
enquanto estávamos lá
eu e Neneca

Nem cá nem lá
Passamos olhando
os que dobraram na surdina
açoitando a esquina
agora instituída
de violento horror inescrupuloso
e, após um cálculo malicioso
trago de forma hostil
um trevinho da sorte
honroso e pouco cheiroso

São, salvos e chapados
graças ao que no paipe
se derrama, já não tinha
mais uma grama de conhama
além de uma pontinha da hora
a qual meu bolso impediu-me
de joga-la fora

Voltei zeloso, voando cuidadoso
no meu veículo desamparado
pelo caminho atordoado
que chamam de ciclovia
passei por mais três giroflex
nessa noite de quinta-feira
de bobeira

E, mesmo não tendo nada
sabe-se do perigoso gozo
motor do lado de lá
das inomeáveis fardas armadas

P.S.: Como se não bastasse
percebo que falta-me o androide
usado para iluminar, e esquecido
lá na cena do crime!
Voltei, e ele tava lá, sublime!
Termino agora o conto
com uma ponta e um ponto
só pra fazer com que rime.

New Post has been published on The Rakyat Post BM Version

New Post has been published on http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/01/22/dakwaan-bekalan-air-terjejas-36-jam-di-selangor-tidak-benar/

Dakwaan bekalan air terjejas 36 jam di Selangor tidak benar

KUALA LUMPUR, 22 Januari:

Dakwaan kononnya bekalan air di seluruh Selangor terjejas selama 36 jam, bermula semalam, tidak benar.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Pemodenan Pertanian dan Industri Asas Tani Selangor, Zaidy Abdul Talib berkata, kerja pembaikan paip bersaiz 1200 milimeter (mm) yang bocor di jajaran Bukit Mahkota Bangi, selesai tengah malam tadi.

Malah katanya, masalah injap air bocor bersaiz 1200mm, pada saluran paip sama yang sejauh 6 kilometer juga telah diselesaikan pihak berkaitan.

“Dengan selesainya kerja-kerja pembaikan itu, bekalan air akan disalurkan secara berperingkat ke kawasan terjejas.

“Bilangan pengguna yang terjejas sebelum ini, hanya sebanyak 56,884 pintu rumah,” katanya.

Toilet tak ada bathtub port bertapa pun takpe la bukan tak biasa kat rumah sendiri, tapi sini toilet ada taman peribadi gitu. Hahaha. Sambil bertapa atas mangkuk jamban boleh jirus tanaman katanya. Kah!! Apa rasa mandi di bawah terik matahari? Kalau hari hujan boleh pakej mandi air paip dan hujan sekaligus. Haha awesome #GiliTrawangan is awesome! #ohmediasesatdilombok (at Gili Trawangan, Bali)

New Post has been published on The Rakyat Post BM Version

New Post has been published on http://bm.therakyatpost.com/global/2015/01/15/lelaki-ohio-rancang-serang-capitol-ditahan/

Lelaki Ohio rancang serang Capitol AS ditahan

WASHINGTON, 15 Januari:

Seorang lelaki Ohio ditahan berikutan rancangannya untuk menyerang Capitol AS dengan senjata dan bom, lapor Reuters.

Christopher Cornell, 20, dari Cincinnati mengkaji pembuatan bom paip, membeli senapang separa automatik dan 600 butir peluru dan membuat rancangan untuk pergi ke Washington untuk menjalankan rancangan itu, mengikut undang-undang kesaksian seorang pemberi maklumat FBI.

Cornell tweet bahawa dia sokong kumpulan Negara Islam di bawah Raheel mahrus Ubaydah, kata mahkamah.

Dalam pertemuan dengan pemberi maklumat itu pada bulan November, Cornell katanya anggap ahli-ahli Kongres sebagai musuhnya.

Dia menggariskan rancangan untuk meletakkan bom paip di dan berhampiran Bangunan Kerajaan Pusat Amerika Syarikat dan menggunakan senjata api untuk membunuh pekerja dan pegawai-pegawai di dalam bangunan berkenaan.

Jurucakap Jabatan Kehakiman Marc Raimondi berkata orang ramai tidak berada dalam sebarang ancaman atau bahaya semasa siasatan dijalankan.

Cornell telah didakwa di mahkamah persekutuan Ohio dengan cuba untuk membunuh seorang pegawai kerajaan AS dan memiliki senjata api yang dapat jalankan jenayah yang berbentuk keganasan.

Sekilas pandang bak lautan coklat menghempas ke tepian pantai. Kawan rasa sangat gembira disebabkan mak sayang sangat sampai sibuk bekerja pun boleh homemade #coklat #moist ini. Pesan dia .. Sok balik kampung bawak spanner bagai untuk pasang paip air kat belakang rumah! #task 😭 agenda tersembunyi

sapiratii asked:

Pfffff xDD como que maraco? 7u7 ah yiah xD mi hermana es lesbiana)? Eso cuenta? Jffjfjdf mi mamá la trata re mal a veces 7-7 me da rabiaa

No es gay, pero se baña como 3 veces al día, con eso lo digo todo xD y además no vivo con él, él no cuenta e.e
Ah tenis que pegarle un paipe a tu mamá, yo siempre quise tener un amigo gay, pero voy a tener que conformarme con un ex gay… Jahahah