Mbong Amata Shares Her Acne Story - How She Battled Depression, Spent Thousands of Dollars

Mbong Amata Shares Her Acne Story – How She Battled Depression, Spent Thousands of Dollars

It started with a work out selfie, above, shared by Nollywood actress Mbong Amata on her Instagram, followed by compliments and . She had captioned the picture;

Post workout selfie. Feeling great!!!emojiemojiemojiemojiemojiemoji#Intense #fitness #abs #AllSeasonFitness #lifestyle #MoreAbsNeeded #muscleMilkIn #instamood #happy #justbecause…

With requests for her secret to a smooth flawless skin…

View On WordPress

Belajar Motret Bareng Mbong

Titipan nih……………Siapa tahu ada yang minat…..

tanggal : 12 Agustus 2006
jam : 10 - 15, 4jam break 1jam [gw ga nyediain lunch yaaaa]
tempat : studio 10210, jl. mesjid V/22, pejompongan
tema : basic lighting for model photography.
dipandu : om Samekto
model : ada, nama ga penting lah yaaaa
property : lighting multiblitz 801 (3), medalight continuous light (3)
dapet snack doang yaaa.

naahh …… ada BONUS niiihhhhh, adalah :
1 sesi product shot / still life experiment
tanggal : 26 Agustus
tempat : masih rahasia
property : buah2an, makanan, dlsb
juga sapa yang mau motret perhiasan seperti cincin kawin-nya, dlsb dlsb, bisa banget deehhhh.
dipandu oleh : om Fery Ardianto (tentative)
property : liat foto di sebelah ini yaaa

biaya 2sesi motret ini rp.225ribu per peserta, maksimal 20 peserta.

catatan : yang mo pake pocket digital, kamera film, bahkan camera hape .. gak masalaahhhh ….

yang berminat … daftar disini aja yaa …..

peserta :
1. ………
2. ……..

Kalo mau info lebih jelas bisa hubungin mbong di email gembongnurasa@yahoo.com
atau bisa lihat psotingan ini disini  http://mbong.multiply.com/journal/item/95




How I Cured My Horrible Acne – Mbong Amata

How I Cured My Horrible Acne – Mbong Amata

With a look at beautiful Mbong Amata, you would think that she has always had a smooth and spotless face but you won’t believe that she has battled with Acne for years at a time in her life.

Popular opinion will have you believe that Mbong has always had a clean and smooth face but according to her she was rough at one point in her life.

This is what the young lady had to say:

The road to…

View On WordPress

Kehilangan

Pernah kah kalian merasa kehilangan? Jawabannya pasti pernah.

Ya kita bisa kehilangan sesuatu tanpa kita sadari, entah itu uang atau benda. Tapi lain halnya dengan kehilangan seseorang yang kita sayangi. Seseorang yang saya maksud di sini bukanlah PACAR, melainkan KELUARGA.

Saya merasakan kehilangan untuk ke sekian kalinya.

Di tahun 2013 tepat satu hari setelah saya berumur 20 tahun, orang yang sangat saya sayangi setelah kedua orangtua saya, yaitu Mato (panggilan kesayangan keluarga untuk Mbah putri dari Bapa) dipanggil oleh Allah SWT. Saat itu saya merasa sedih yang amat mendalam. Karna saya tidak bisa melihat wajah beliau untuk yang terakhir kalinya disebabkan jenazah beliau sudah dimakamkan saat saya masih dalam perjalanan pulang ke Brebes. Di ajak ke makamnya pun saya tidak sanggup. Hanya bisa mengucapkan doa untuk beliau.

Saat malam takbiran tahun 2014 kemarin. Di saat yang lain sedang merayakan kebahagiaan menyambut hari kemenangan, saya sedang menangisi kepergiaan Mbong (panggilan kesayangan Mbah putri dari keluarga Mama). Walau kesedihan itu tak dapat dipungkiri, di lain sisi saat itu saya merasa bersyukur, karna saya menemani beliau sampai saat beliau menutup mata untuk terakhir kalinya dengan memegang tangan kiri beliau sambil membacakan ayat suci Al Quran. Begitu juga dengan Mama, Bapa, Mas Restu, semua keluarga berkumpul mengelilingi beliau dengan membaca ayat suci Al Quran dan kalimat suci yang lain.

Kemarin, tepat tanggal 14 Sept 2014 setelah sholat Isya, saya mendapatkan sms yang berbunyi kalau Bapa Won (panggilan kesayangan Mbah kakung dari keluarga Mama) telah tiada. Beliau meninggalkan kami dengan sangat mendadak, satu minggu setelah 40 hari kepergian Mbong. Tidak lama setelah kami baru saja kehilangan Mbong.

Ya Allah..

Kami khilangan orang-orang yang sangat kami sayangi dalam rentan waktu yang tak lama.

Beliau semua meninggalkan saya sebelum saya bisa membahagiakan mereka dengan jerih payah saya sendiri. Beliau meninggalkan saya sebelum saya mempunyai pendamping. Karna jujur, keinginan beliau adalah bisa melihat cucu-cucunya hidup sukses dan bahagia dengan pasangannya masing-masing.

Kini saya hanya bisa berdoa untuk beliau tanpa bisa melihat beliau lagi. Semoga beliau tenang di sisi-Nya, dilapangkan dan diterangkan kuburnya, dan mendapatkan nikmat kubur. Aamiin..

Ita sayang Mato, Mbong, Bapa Won..

Al Fatihah

One month later...

About a month ago I was sworn in as a real, grown up Peace Corps Volunteer and released into the wild to fend for myself. What have I been doing since then? Well, I’ve been doing a lot of reading on my couch.

My house was fully furnished by the volunteer who lived here before me, so I haven’t had any big house-related projects to undertake. And school has only started this week so I haven’t had classes to prepare for/go to either.

Last week did include both a day trip to see chimpanzees at Belabo and a second trip to Abong Mbong to pick up my kitten from another volunteer, but day-to-day activities have mainly consisted of hanging out in Bertoua and going to the market to buy vegetables every few days.

Among my victories from this time:

I successfully exchanged my empty gas bottle for a full gas bottle at the gas station.

After a week of lighting my stove with matches because I for some reason thought the pilot light was out, I established that the pilot light was not actually broken, and I now possess a surplus of matches.

I took my kitten to the vet for three shots and the entire visit cost a total of 7 USD. (Yes I realize that prices are all relative and things cost less because most people make less etc. but still, that’s super cheap compared to the US.)

Although said kitten has some skin issue that is believed to be ringworm, my now daily post-shower ritual of Ringworm or Bruise? has not yielded any fungal infections.

Kitten is almost officially litter box trained after soiling the welcome mat beyond salvation.

I’ve gotten some new pagne while here, although I’ve noticed that the majority of the pagne I buy tends to be black. When did my highschool sense of style decide to reemerge?

Two of the five postcards I’ve sent through postcrossing last week have arrived and one of the recipients complimented me on my “really good” English. At least I know one language!

Photos from Mbong Amata's movie DVD Launch

Photos from Mbong Amata’s movie DVD Launch

On Sunday 8th of June the DVD Launch for Mbong Amata’s movie ‘Darima’s Dilemma’ was held at the Civic Centre on Ozumba Mbadiwe, Victoria Island, Lagos. The event was well attended by celebs from the movie industry such as Susan Peters, Agatha Amata, Chico Ejiro, Uru Eke, Elvis Chuks, I.K Ogbonna, Lancelot Imasuen, Padita Agu etc. Continue to see the photos…

In the movie, Darima is…

View On WordPress

Photos: Agatha Amata & Kids Step Out At Mbong Amata's Movie Premiere

Photos: Agatha Amata & Kids Step Out At Mbong Amata’s Movie Premiere

Agatha Amata and her two kids, Oreva and Stephanie Amata, on Sunday stepped out at the movie premiere of Mbong Amata which took place at Civic Centre in Lagos.  Oreva and Stephanie are Fred’s children. See another picture of them with their mom after the cut.

 

View On WordPress

Text
Photo
Quote
Link
Chat
Audio
Video