I love that the first Delena ILY was over the phone...

…b/c now Damon won’t feel like he compelled/sired it out of her.  There was nothing there for him to look back on and say “Maybe…”

THANK YOU TVD, FOR BEING KICK ASS.

youtube

OMG ANOTHER DELENA KISS !

Sooo...lemme sum this shit up...TVD 4.16...

Elena: Stefan.  The sex was great, but I don’t really care about you anymore or about how great the sex was.  I don’t really want you…bye.

4 Hours later…

Elena: Damon! Hi! HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI! WHAT ARE YOU DOING?! PAY ATTENTION TO ME. YOU ARE SOOO KEEN. I LIKE YOU. LET’S MAKE OUT, K? ALRIGHT. WOOP.  LET’S GO. WHAT? NEW YORK? THAT SOUNDS SWELL. LET’S DO THIS. HI.

Guys…I’m gonna laugh about this shit for weeks.

Sire bond is broken…Elena’s humanity is off…AND SHE STILL WANTS DAMON.

That’s how you do endgame, bitches.

Watch on vampire-diaries-forever.tumblr.com
I'm taking bets...b/c how fucking HILARIOUS would it be if by making Elena turn off her humanity by invoking the sire bond...

He just broke it?

Hear me out.

The reason why Damon can have ANY influence on what Elena does is b/c she has real, human feelings for him…and so…she “has” to do what he wants…I mean…look at the wording that Damon used.

"Turn it off.  Just turn it off.  It’s what I want you to do."

Soo…she does.  Emotions/Humanity…gone.

Where does that leave the sire bond?  I mean…let’s say he directly commands her to do something now…but why would she follow through?

She has no human emotions for Damon anymore.  Her humanity is off…she doesn’t care what Damon’s wants are.

Right now…she doesn’t care about anything.

And what if that’s what breaks the sire bond?

That’d be…diabolically BRILLIANT.

youtube
Sooo...lemme get this straight...

Stefan can’t be with Elena b/c it reminds him of his own failings…

…so he goes to Caroline.

And Elena realizes that she has to lean on Damon to show her how to be a REAL vampire.

Do I have that right?

I want to make sure I have this right.

Oh…show.

I see what you’re doing here, show.

I get it.

We are laughing and pointing together.

*hugs TVD*

I love you so much, show.

SO MUCH.

Goddammit...Delena are just so fucking...FUNCTIONAL, you guys.

I was totally “meh” about this whole episode until the last 5 minutes.

I mean, Damon and Elena spent the majority of their time keeping secrets from each other, having their own agendas…and then…at the end of the day…

They sat down…shared a glass of bourbon…told each other their respective plans…discussed their options…

…killed Katherine…

…got irritated that she just won’t die…and came out of it completely intact and unfazed.

How fucking PERFECT can these two be?

I mean…what the eff?

This is my fucking OTP, ya’ll.

THIS is how you OTP.

I can’t even…you guys…

YOU GUYS…

DELENA.

I also loved that Damon totally let Elena fight her own battles with Bex...

Bex was being catty…Elena was catty back…and Damon just let it go.  I loved how when Bex was all “Elena, you serve no purpose” Damon didn’t jump to her defense. 

And it wasn’t b/c he didn’t care…it was b/c he knows his girl.

And she can take care of Rebekah herself.  If it had gotten physical?  He would have stepped in.

But both of them snapping words at each other?  Yeah…Elena’s got this.  She can give just as good as she gets.

Damon’s been on the receiving end of her tongue often enough to know that Elena can handle herself just fine.

They are so fucking married.

I think that was TVD's version of the Spike speech from Buffy...

" You’re not friends. You’ll never be friends. You’ll be in love till it kills you both. You’ll fight and you’ll shag and you’ll hate each other till it makes you quiver, but you’ll never be friends. Love isn’t brains, children, it’s blood. Blood screaming inside you to work its will. I may be love’s bitch, but at least I’m man enough to admit it."

Alright... I'm calling this right now... (re Delena reunion spec)

This is how I think it’ll go down.

Damon and Bonnie get back, Damon is expecting Elena to run into his arms, but of course she won’t, bc all she remembers is that he’s a monster. They will have a super awkward reunion, and Damon will ask Ric what the fuck happened. Ric will tell him, and be like “I’ll just compel them back, no worries.”

Obviously, that won’t work, and Damon, after trying a couple of times to remind her, will give up, and be like “She’s happier this way.” Everyone will angst, but try to move on.

Meanwhile, Elena will be having these flashes of memory, but ignoring it bc it doesn’t make sense with everything that she “knows”… plus, they’ll be battling the new Big Bad, so confusing feelings about Stefan’s brother will take a backseat.

Then something awful will happen, and Damon will do something seflessly Damon and heroic (possibly almost dying), and Elena’s memories will come back in a domino effect-like rush, and she’ll remember EVERYTHING, bc of the overwhelming fear of almost losing him AGAIN…and…BAM!

We get our official Delena reunion. Rain or otherwise…but that will be the one that counts.

That’s what I think will happen.

Don’t let me down, Julie et al.

Text
Photo
Quote
Link
Chat
Audio
Video